Re: XP, niebieski ekran, minidump

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 10 Jun 2008 - 00:56:37 MET DST

Uzytkownik "rs" <no.address@no.spam.com> napisal w wiadomosci
news:jn8r44p2fj4cr84s7sron4qjpfm6n9e0l7@4ax.com...
> prawie nowo zainstalowany system, na starenkim DELL dimension 8400,
> 2GB ramu, dwa spore HDD, nic specjalnego w nim nie siedzi.
> od paru dni wywala sie przez specjalnej przyczyny. tak sobie stoi i
> stoi i nagle sie wywala. nikt nawet na nim nie pracuje.
>
> to co pokazuje BSOD to:
> BCCode : 8086 BCP1 : 00000000 BCP2 : 00000000 BCP3 :
> 00000000 BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0
> Product : 256_1

I nie pokazuje tresci komunikatu?
To podstawa przy takich pytaniach... podales informacje uzupelniajace.
Albo rzeczywiscie trafiles na cholernie nietypowy blad.
Wprawdzie bardziej doswiadczeni i z tym sobie poradza, ale szybciej
bedzie z pelna trescia spisana z BSoD-a, tj. komunikat, numer bledu i
cztery parametry.

> a w event viewer jest to:
> Error code 00008086, parameter1 00000000, parameter2 00000000,
> parameter3 00000000, parameter4 00000000.
>
> czy ktos moze mial podobne doswiadczenia i wie co moga oznaczac te
> bledy, czy jestem zmuszony przejrzec minidumpy, ktore pewnie i tak
> niewiele mi powiedza?

Memtest...? Podstawa - sprawdzic pamiec, MINIMUM 3 CYKLE, a nawet przez
cala noc.
Dobrze tez sprawdzic pozostale komponenty sprzetowe... jak mi klapcok
wariowal, to przez tydzien dymil specjalnym testem... nic... a i tak,
zupelnie przypadkowo, okazalo sie, ze to HDD nawala, losowo, mimo
sprawnego SMART.
Moze kuleje zasilacz, moze przypala sie procek od np. zakurzonego
wiatraczka, lub nie stykajacego radiatora? Moze cos ze zlaczami jest nie
halo?
Komp podpiety do netu? Samodzielny? Service pack? (Jaki? nie polegaj
tylko na tym, co zeznaje dziennik zdarzen)
Czy cos bezposrednio towarzyszylo sytuacji poczatku wystepowania tych
bledów? (chocby to bylo np. "prykniecie pajaka na suficie") Cos bylo
instalowane?
Czy komputer ma w srodku czysto? Klapcoki lubia sie kurzyc, jesli ten
kurz zlapie troche wilgoci, moze byc "smiesznie". Wlacznie z
uszkodzeniem maszyny niekoniecznie z przegrzania procka.

> z gory dzieki za pomoc. <rs>

Na przyszlosc, aby wiedziec, na co zwrócic uwage,wrzuc w google haslo
bledy stop windows - ja znalazlem na to takie linki:
http://www.centrumxp.pl/WindowsXP/681,1,Bledy_systemu_Windows_XP.aspx
(pierwszy jaki pokazalo)

http://forum.infojama.pl/viewtopic.php?t=22057

http://www.fazi.strefa.pl/PORADY/WINDOWS/PORADA05.html

http://forum.pcformat.pl/showthread.php?tid=7892

I kupa innych.

To, w polaczeniu z podanymi przez ciebie informacjami, moze lepiej
pomóc.
Jesli komp sie restartuje przy bledzie, przy starcie wcisnij F8 i
"wylacz automatyczny ponowny rozruch", lub trwale wylacz w ustawieniach
pn. "Uruchamianie i odzyskiwanie", jesli zdazysz przed niebieskim
ekranem.

Sumo:
Jak masz taki wypis, co podales, koniecznie podawaj go z trescia i
parametrami komunikatu na niebieskim ekranie, zwróc tez uwage, czy jest
podana nazwa pliku (-ów), tez podaj. I reaguj na niuanse.
O tym, jak dobrze zadawac pytania, masz tutaj: http://rtfm.killfile.pl -
dowiesz sie, dlaczego jest to bardzo wazne.

--
D4
Szanujmy madrych, przykladnych, chwalebnych,