Re: Przeniesienie AD raz jeszcze

Autor: sebastiant <sebek.niespamuj_at_civ.pl>
Data: Mon 09 Jun 2008 - 23:02:06 MET DST

Leon wrote:
> Witam
>
> Potrzebuje podmienic system x86 na x64. okazalo sie jednak ze jest to
> SBS2003. Jest swietny opis na http://wss.pl/frmThread.aspx?id=294590 ,
> jednak dotyczy on W2K3 Standard. czy ktos to robil na Wesji SBS, z tego
> co pamietam wymaga on aby byc glownym i jedynym kontroledem domeny,
> jesli tak to jak dolaczyc nowy SBS x64 i dolaczyc go jako dodtatkowy
> kontrolem przed przejeciem calkowitej roli kontrolera AD ? Cholera boje
> sie tego troche bo mam tylko 6 godz. na cala operacje kiedy to firma nie
> pracuje.

Witam,

możesz oczywiście wykonać przeniesienie systemu bez większego problemu
(teoretycznie, bo problemy zawsze się zdarzają)
Nie wiem czy SBS2008 już jest w sprzedaży (on miał być właśnie 64bit),
jeśli jest to SBS2003 to na pewno nie jest on 64bit tylko 32.
Sprawdź dokładnie co masz instalować, bo musisz pamiętać że SBS jest w
pakiecie z innymi aplikacjami (exchange, sql, isa, itp) i na pewno tych
aplikacji nie będzie w 64bit Windows Server 2003.

Przećwicz wszystko wcześniej na maszynach wirtualnych, zrób sobie
dokładne notatki, podrukuj artykuły z KB microsoftu.

SBS po około dwóch tygodniach od instalacji zaczyna świrować i
restartuje się co godzinę jeśli nie jest wypromowany.
Można podłączyć drugi serwer do domeny sbs-owej.
Można także wypromować drugi serwer do roli kontrolera domeny w domenie
sbs-owej. (jest obejście, ale to nie jest zalecane i wspierane przez MS
na temat legalności trudno mi coś powiedzieć) Na pewno będziesz miał
trochę czasu na przeniesienie domeny. Ludzie to wykonywali i im to
wychodziło...

(napisze to co już wiesz pewnie, wnioskując z twojego postu)

Cała procedura nazywa się swing migration, polega to na tym że stawiasz
w tej samej sieci drugi serwer podłączasz go do istniejącej domeny
promujesz do roli kontrolera i przenosisz na niego wszystkie role.
Stary serwer obniżasz do roli zwykłego serwera podłączonego do domeny,
odłączasz od domeny. W tym momencie możesz reinstalować system czy
podmienić maszynę.

Ten drugi serwer może być na wirtualce jeśli nie masz wolnej maszyny
tylko do tego celu.

Cała operacja związana ze swing migration ma jedną zaletę że jak ją
dobrze zaplanujesz to użytkownicy nawet nie zauważą że coś robisz w
trakcie a jak coś ci nie pójdzie użytkownicy nadal będą mogli logować
się do domeny.

Planując wszystko możesz mieć więcej czasu niż 6 godzin.
Wcześniej możesz przeprowadzić operacje instalacji serwera, podłączenia
go do domeny i promowanie do roli kontrolera. (wszystko w trakcie pracy
użytkowników)

Biorąc pod uwagę że jest to SBS i jest tam Exchange i SQL i inne
aplikacje trzeba zaplanować przeniesienie danych z nich. (chyba
najlepiej poprzez backup-restore, ale wcześniej przeprowadź testy czy na
pewno wszystko się przenosi).

Kilka dodatkowych linków na temat:
http://searchexchange.techtarget.com/expert/KnowledgebaseAnswer/0,289625,sid43_gci1191154,00.html
http://blogs.technet.com/asksbs/archive/2008/01/22/can-i-do-swing-migration-with-small-business-server.aspx