Re: [OT] Win98 na Core 2 Duo

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sat 07 Jun 2008 - 20:51:44 MET DST

In news:g2ekhn$7ss$1@news2.task.gda.pl,
*Arek* <fake@wp.pl> typed:
> Da się zainstalować Win98 na Core 2 Duo ?
>
> Po instalacji, przy 1 uruchomieniu pisze mi "Brak pamięci"

Win98 obsługuje do 512 MB Ram.
W system.ini (386Enh) ustaw MaxPhysPage=20000
(Pamięć powyżej 512 MB nie jest "widziana"?, dlatego ten wpis powoduje, że
OS W98 czy ME jest stabilny, to zadanie tej opcji).

Ponadto użyj programu Cacheman i ustaw sobie cache dysku.
Te parametry ustawia się w pliku system.ini
Cache dyskowy:
Sekcja [vcache] - jeśli nie ma takiego wpisu to utworz go.

[Vcache]
CHUNKSIZE=512
MinFileCache=xxxx
MaxFileCache=xxxxx

gdzie:
MinFileCache= liczba kB (nie MB - przelicz ) zawsze przeznaczonych na
bufor (8192, czyli 8 MB bedzie az wystarczajaca - mozesz dac nawet 0).

MaxFileCache= liczba kB maksymalnie dostepnych dla bufora - najlepiej
dac 1/8 RAM-u ew. 1/4 - trzeba poeksperymentowac (osobiscie optuje za 1/8).

CHUNKSIZE=rozmiar jednostki buforowania (najlepiej chyba 512 lub 256).

Możesz też z MS-config ograniczyć dostepną pamięć do 512 MB.

Zas co do swapa dodajesz poniższa linijke w sekcji:
[386Enh]
ConservativeSwapfileUsage=1

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q253912