Re: Zmiana nazwy konta w windows xp-home

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 05 Jun 2008 - 21:29:14 MET DST

In news:slrng4ge5o.bpk.bzyk@lapt.bzyk.dyndns.org,
*Artur Frydel* <bzyk@bzyk.dyndns.org> typed:
> Witam.
>
> Czy istnieje możliwość zmiany nazwy konta w windows xp home?
>
> Mam paredziesiąt maszyn z tym systemem, na komputerach istny bałagan, i
> chcę to doprowadzić jakoś do porządku. Dlatego na maszynach będą konta
> komputer001-konto001 itd... Mam problem z niektórymi kontami, gdzie userzy
> mają już zaisntalowane mnóstwo swojego softu - nie chcę im kasować konta,
> a tylko zmienić nazwę (za pomocą ktorej będą się logowali do serwera
> plików). Wiem że w windows xp prof się da... Pytanie czy jest jakaś
> możliwośc aby zrobić to w home?

Pozmieniaj ścieżki nazw do Twoje nowego konta - (tak jak sie teraz nazywa).
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CV\ProfileList\Twój SID
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\hivelist
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
Logon User Name= np.Piotr
Teraz wejdź w C:\User lub C:\Documents and Settings i Twoim profilu
zmień nazwę folderu.
Wyloguj

lub
Win+Break/ Zaawansowane/ Profile, przekopiuj profil do nowego katalogu i
nadaj pozwolenie na jego użytkowanie.
Uruchom edytor rejestru /regedit i przejdz do klucza:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CV\ProfileList\Twój SID
wskaz ten katalog jako nowa sciezke do profilu nowoutworzonego.