Re: Długi czas wypalania DVD

Autor: Tomek Głowacki <t_gl.tnijspam_at_tuteztnij.o2.pl-invalid>
Data: Sat 31 May 2008 - 18:20:42 MET DST

jezada pisze:
> Ki czort! Od krótkiego czasu Nero wypala mi płytki DVD
> z prędkościami co najmniej żenującymi... Co się porąbało?
>
> XP z SP2 i wszelkimi uzupełnieniami, Nero Essential 7
> Mam dwa napędy Samsunga 202 na ATA, płytki firmowe
> DVD-R 16x (Verbatim, EMtec, Memorex).
>
> Dodam, że do niedawna wszystko było OK (4,7 GB
> w 8-10 min.) teraz minimum 60-65...
>
> Coś w rejestrze? Nero na poczatku pokazuje prawidłowy
> (krótki) czas wypalania, a potem zaczyna rzeźbić!
>
> Byłbym wdzięczny za każdą sugestię (związana z w/w.)

Miałem dokładnie to samo tyle, że na nagrywarce Sony/Liteon w notebooku.
Płytki wypalał z prędkościami x0.1-0.3

Jedyne, co pomogło (i pomaga, bo akcja dzieje się co jakiś czas) to....
ponowny flash firmwaru nagrywarki (nawet tym samym co był wcześniej).
Inne porady, nawet te ze strony MS nie skutkowały.

Pozdr,
Tomek