Re: Nie wczytuja sie niektore obrazki GIF

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 20 May 2008 - 23:28:07 MET DST

Użytkownik "Pacio" <paciotest_usun@op.pl> napisał w wiadomości
news:g0v4mk$8hn$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Nie potrafie dokladnie okreslic od kiedy wystepuje u mnie ten problem,
> ale dzisiaj uswiadomilem sobie, ze cos jest nie tak.
> Sprawa wyglada dosyc banalnie - niektore obrazki GIF nie wyswietlaja
> sie u mnie w systemie, jezeli sa sciagane z internetu.
> Link do przykladowego niedzialajacego obrazka:
> http://tinyurl.com/3qzo98
> Otwieram w Firefoxie - "Obrazek .... zawiera bledy"
> W IE - ikonka jakby nie bylo go na serwerze
> Opera - pusta strona

W Operze otwiera mi się bezproblemowo. Animacji nie ma, 8bpp, to jest
rysunek przedstawiający prosty krajobraz zlożony z drzew, z
ponumerowanymi elementami o różnym stopniu szarości, w ok. 1/5-1/4
wysokości +- posrodku, jest jedyny element kolorowy, opatrzony jest
numerem 440.
WIE i FF także nie mają najmniejszych problemów z otwarciem obrazka.

> Sprawdzam czy faktycznie znajduje sie na serwerze, probuje w Total
> Commanderze sciagnac przez "FTP nowe polaczenie..." i zrywa
> polaczenie, cos tam sciaga ale z innym rozmiarem i IrfanView wywala
> blad "Out of memory".

Irfan 4.10 otwiera obrazek bez zająknięcia.

> Wbijam przez putty na swoj serwer, daje wget obrazka i sciaga sie,
> pobieram go z serwera przez FTP i wszystko dziala, IrfanView normalnie
> go otwiera.

Ja bez kombinowania i z kombinowaniem osiągam identyczny efekt - obrazek
otwiera się natychmiast.

> Myslalem, ze firewall (Outpost) albo antywir (NOD32) cos mieszaja, ale
> nie dopatrzylem sie niczego podejrzanego w ustawieniach.
>
> System - Windows XP SP2

XP SP3.

> Nie mam zielonego pojecia, co moze byc przyczyna takiego zachowania.

Podejrzyj uszkodzony plik przez F3, czy nie zawiera tekstu... (lub
krzaków, innych, niż właściwy obrazek)
Przy dłuższych plikach tekstowych Irfan wywali out of memory - pliki
tekstowe renderuje jako grafikę bitmapową. Także przy uszkodzonym
nagłówku potrafi sie zachować różnie.

> Jak sie do tego zabrac? Gdzie i czego szukac?

Jak wspomniałem - podejrzyj przez F3 (przedtem zmień rozszerzenie pliku
na jakieś obojętne) i podejrzyj zawartość. Czasem zresztą wystarczy
uszkodzony jeden bajt, aby obrazka nie było. Mozesz pokusić się o
porównanie plików pisząc
fc plik1.roz plik2.roz /b > dupa
gdzie w miejsce plik1.roz i plik2.roz podstawiasz porównywane pliki
uszkodzony i dobry, lub odwrotnie, a w miejsce dupa dowolną nazwępliku -
tam porównanie zapisze wynik działania, zobaczysz, które bajty są do
dupy. Mozna porównywać bez kierowania wyniku do pliku, ale czasem obraz
za szybko ucieka.
Plik *.gif powinien się rozpoczynać GIF87 (starszy typ), lub GIF89
(nowszy, lepszy). Jeśli jest inaczej, to cos go uszkadza.
Pytanie - co?

Acha - co do FW - aktywny Comodo z włączonym modułem Defense+, aktywna
Zapora (razem chodzą), aktywny anty-malware też Comodo, aktywny
antyoszust również Comodo (silnik weryfikacyjny), antywirus Avast - zero
problemów z otwarciem obrazka.
Co do FW - wyłącz na moment, AV także, porównaj?

--
D4
Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych.