Re: jak ominąć synchronizację raid 5 w 2003 server?

Autor: jureq <jureq_at_Xusun.to.z.adresu.Xop.pl>
Data: Thu 15 May 2008 - 08:45:41 MET DST

Dnia Wed, 14 May 2008 17:11:19 +0000, Jacek Kalinski napisał(a):

> Ciekawe jak w 10 sekund jest w stanie odczytac n-1 dysków i zapisać
> sumę kontrolną na n-dysk.
> Nie potrafię tego w ludzki sposób wyjaśnić. O ile nie są to
> dyski fabrycznie nowe, to posiadają już jakieś zapisy. Czyli ich suma
> nigdy nie będzie 0.

Też nie wiem jak to może działać, ale rzeczywiście niektóre kontrolery po
utworzeniu macierzy nie synchronizują. Na logikę jest tylko jedna
możliwość: jest gdzieś zapisywana informacja o obszarach dysku które nie
były nigdy zapisywane i nie zawierają użytecznej informacji. Ale gdzie i
jak???? I co się dzieje z tą informacją w czasie dalszego losowego
wybierania obszarów zapisywanych?