Re: jak ominąć synchronizację raid 5 w 2003 server?

Autor: maximus <lot.skasuj_to_at_algrim.skasuj_to.pl>
Data: Wed 14 May 2008 - 12:42:41 MET DST

nVIDIA 730a
Po stworzeniu nowej macierzy RAID5 nie ma SYNCHRONIZACJI dysk od razu jest
gotowy w ciągu 10sek.
Można oczywiście wymusić synchronizację podczas użytkowania co raz
uczyniłem, która ok 12h trwała.
Więc dla mnie dziwne jest że w programowym musi być coś co w "sprzętowym"
nie musi być ;)
Pracowałem na takiej macierzy parę dni i nigdy nie właczyła się
synchronizacja, dyski nigdy nie zapisywały niczego jeśli nie robiłem żadnych
operacji.
(Podczs synchronizacji cały czas mielą więc nawet debil by odróznił nie
widząc informacji o zapisie/odczycie dysku)

Skoro nie da się w programowej tego kroku ominąć ok - poświęcę się.

1) Jak bardzo synchronizacja wpływa na wydajność macierzy np w %?
2) Czy mogę przy mocnym CPU 4core liczyć na to, że programowy raid będzie
szybszy niż sprzętowy realizowany przez Chipset nVIDIA 730a, ?
    W zasadzie chodzi mi tylko o predkość zapisu na macierzy. Ktoś to
testował ?