Re: jak ominąć synchronizację raid 5 w 2003 server?

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Wed 14 May 2008 - 12:25:23 MET DST

W artykule <g0eait$2o6$1@news.onet.pl> maximus napisał(a):

> Nie zadałbym pytania gdyby nie fakt, że jak raid tworzę z poziomu BIOSU
> "sprzętowo" to synchronizacji nie ma od razu mam RAIDA'a 5 gotowego.

Taak? A na jakim kontrolerze?
Bo ja takiego nie znam. A synchronizacja leci cały czas, a że w tle,
to inna sprawa. Dlatego Ty jej nie widzisz, ale ona cały czas
jest uruchomiona do chwili jej pełnego wykonania.

> Chcesz powiedzieć że wielkość dysków, szybkość procesora, rodzaj kontrolera,
> obciążenie itp nie mają wpływu na czas synchronizacji ?

Ma wpływ i to duży. Ale chodziło mi o porównanie, że jej czas powinien
być liczony w godzinach, a nie w dniach (czyli dziesiątkach/setkach godzin).

Jako szybkość CPU oraz wielkość dysków - przyjąłem przeciętne wielkości.
Tyle mniej więcej leci u mnie na CPU 1.6GHz i dyskach rzędu 320-500GB.
Tym bardziej iż napisałeś, że jest to nowy RAID (bez danych).

Jacek