Re: Konto usera i osobne konto roota

Autor: Kajetan Staszkiewicz <vegetaBezSpamu_at_tuxpowered.net>
Data: Mon 12 May 2008 - 09:22:02 MET DST

Dnia sobota 10 maja 2008 00:11, lukas_gab napisał(a):

> Witam !
>
> Postanowiłem eksperymentować i celem stabilności , bezpieczenstwa i
> bezstratnej wydajności postanowiłem zastosować rozwiązanie znane z
> uniksów , a mianowicie konta usera i roota . Jestem na etapie instalacji
> programów , tworzenia skryptów uruchomieniowych i proszę was bardoz
> powiedzcie co myslicie o takim rozwiązaniu ? Może ktoś tak używa
> komputer ? Proszę o zalinkowanie stron , artów , tutków o tej tematyce ,
> jak myslicie czy opłaca się grzebać czy to nie warte zachodu ?

Nie mam pojęcia o co tobie chodzi ze "stabilnością" (bo to związane raczej z
jakością sprzętu i sterowników) i "bezstratną wydajnością", ale jak chodzi
o bezpieczeństwo to na komputerze moich rodziców sprawdza się dobrze.
Photoshop, OpenOffice i Opera działają. Takoż i gry z Windows (pasjans
itd.). Instalacja oprogramowania przebiega przez shift+prawy -> "Uruchom
jako" (tu dane mojego konta). Nowego sprzętu (instalacja sterowników) się
przecież codzień nie podpina (aparaty fotograficzne wystarczało
zainstalować jeden raz). Kiedyś tylko się okazało, że jeden plugin do
Photoshopa uparcie chce pisać bezpośrednio po dysku (powiesić programistów
za jaja na lampie) ale na szczęście się okazał niepotrzebny.

Do tego oczywiście oryginalny system, który sobie sam pobiera i instaluje
aktualizacje.

Przywrócenie uprawnień administracyjnych zaowocowało złapaniem jakiegoś syfa
przywleczonego na pen-drive w ciągu tygodnia.

--
| pozdrawiam / greetings | powered by Centos, Gentoo and FreeBSD    |
|  Kajetan Staszkiewicz  | jabber,email,www: vegeta()tuxpowered net |