Re: VPN IPSec - prośba do speców od rurek

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 08 May 2008 - 18:45:08 MET DST

On Tue, 6 May 2008 02:05:36 -0700 (PDT), Krzysiek wrote:

> Mam jeszcze jedno pytanie ad VPNów.
> Korzystam z routerów Linksysa. Mam teraz takie cudo, co umożliwia
> zestawienie 5 tuneli VPN (gateway to gatewa) i 15 Client VPN. Te
> Client VPN to teoretycznie proste, bo się dodaje użytkownika, hasło,
> generuje certyfikat, instaluje aplikacje na komputerze zdalnym i hula.
> Teoretycznie. Praktycznie nie działa ;-) Dorwałem się też do aplikacji
> Client to Gateway pod Vistę, które poprawnie obsługują IPSec. I teraz
> czy możecie mnie oświecić - mam wrażenie, że te niezależne aplikacje
> [...]

A kolega OpenVPN próbował? Polecam.
A jeśli chodzi o Linksysa - klient Linksysa podobno słabo działa pod Vistą
czy to 32 czy 64 bit. Obecnie walczę z VPN Ciscowym - tu też uwaga - klient
Cisco VPN nie działa z Vistą 64-bit. Jest podobno coś takiego jak Cisco
AnyConnect ale działa to tylko z Cisco ASA.
Jeśli zaś chodzi o połączenia - na Linksysie uruchamiany jest VPN "serwer",
który oczekuje na połączenia klienckie i na ewentualne tunele LAN-2-LAN. U
jednego z klientów np zestawiałem połączenie Linksys-Cisco i działa
bezbłędnie.

--
Pozdrawiam
Piotrek