Re: VPN IPSec - prośba do speców od rurek

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Tue 06 May 2008 - 11:05:36 MET DST

Mam jeszcze jedno pytanie ad VPNów.
Korzystam z routerów Linksysa. Mam teraz takie cudo, co umożliwia
zestawienie 5 tuneli VPN (gateway to gatewa) i 15 Client VPN. Te
Client VPN to teoretycznie proste, bo się dodaje użytkownika, hasło,
generuje certyfikat, instaluje aplikacje na komputerze zdalnym i hula.
Teoretycznie. Praktycznie nie działa ;-) Dorwałem się też do aplikacji
Client to Gateway pod Vistę, które poprawnie obsługują IPSec. I teraz
czy możecie mnie oświecić - mam wrażenie, że te niezależne aplikacje
Client to Gateway bazują na G-2-G. Zestawiane jest normalne połączenie
VPN jak pomiędzy routerami tylko tyle, że nazywa się CLIENT?!
Aplikacja udaje router, a user i tak dostaje się do LANu. Bo jeżeli
tak, to mam tu jeszcze jeden router i może na nim będzie prościej ;-)