Re: VPN IPSec - prośba do speców od rurek

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 07 May 2008 - 20:51:03 MET DST

Dnia Wed, 7 May 2008 10:36:56 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> Znaczy się włączenie IPSec Passthrough pwowduje, że te protokoły są
> przepuszczane przez router do "innego" serwera VoIP, którego na dobą
> sprawę w tym momencie nie ma?

Dokładnie tak.

> Podeszły mi dwa:
>
> http://draytek.com.pl/rutery_wan/draytek_vigor_2200e_plus.html
>
> i bardziej ten ze względu na serwer wydruku ale nie wiem czy chce sie
> pchać znowu w router z wbudowanym adsl...
> http://draytek.com.pl/rutery_adsl/draytek_vigor_2800.html
>
> To jest też ciekawe i na stronce TheGreenBow figuruje na liście
> urządzeń zgodnych razem z obrazkową instrukcją konfiguracji VPN po
> IPSec
> http://voip.sklep.pl/routery_linksys_rv042_eu,16,95.htm

Wszystkie Drayteki mają budowę modułową i jeśli jeden z nich okazał się
kompatybilny, to na 99% reszta także będzie.

> ale chyba kupie to
> http://voip.sklep.pl/routery_draytek_vigor_2910i,16,670.htm

Dobry wybór. Jest jeszcze nowość Vigor 2920, który ma jednocześnie i
modem ADSL, i wejście WAN.
Ale zadzwoń wcześniej do serwisu Drayteka, niech Ci udostępnią testowy
VPN, żebyś miał pewność przed zakupem że to będzie działać. Jeśli chodzi
o protokół PPTP to gwarantuję, bo sam go używam, ale IPSec na Viście
jeszcze nie testowałem.

P.S. draytek.com.pl a draytek.pl to dwie różne firmy. Jedna z nich na
pewno ma autoryzację.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/