Re: Czy można udostępnić drukarkę dla wszystkich? [dlugie]

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Wed 07 May 2008 - 12:30:46 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> Na WinXP jst włączona blokada dostępu poprzez sieć do kont z pustym
> hasłem, ale ZTCP nie dotyczy ona wbudowanego konta Gość. Wyłącza się to
> w gpedit.msc.

Fakt, może i nie dotyczy (inny komunikat), ale widać konto Gość ma jeszcze
inne ograniczenia- po włączeniu w zarządzaniu użytkownikami nie da się
w kontekście tego usera odpalić programu (na w2k tak).

> Wyłącz konto Gość z zarządzaniu użytkownikami i włącz je dla dostępu
> poprzez sieć poleceniem net user gość /active:yes.

Tak uczyniłem- nie było problemu z uruchomieniem programu na konto gość
(psexec \\491-vmware2kdom -u 491-vmware2kdom\gość cmd.exe)

Patrzę ponownie w zarządzanie użytkownikami- gość włączony.
Wygląda na to, że te dwie opcje robią dokładnie to samo
(przynajmniej w W2k).

--
Dominik (& kÄ…pany)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP