Re: Dziwne "zniknięcie" sieci [XP]

Autor: Piotr Pawłow <pp_at_siedziba.pl>
Data: Wed 07 May 2008 - 00:50:57 MET DST

Maciek - Wally wrote:

> Jest. Zrestartowałem ją nawet i nic :( Coś jeszcze da się zrobić?
> Komputer służy do pracy i przeinstalowanie go będzie bardzo kłopotliwe :/

Sprawdziłbym dziennik zdarzeń czy nie ma w nim czegoś ciekawego.

Sprawdziłbym stan połączenia, czy karta wysyła/odbiera jakieś pakiety, a
jeśli tak to jakie (jakimś snifferem).

Sprawdziłbym na innej karcie sieciowej. Kupienie jakiegoś Realteka za
kilkanaście złotych może być tańsze niż tracenie czasu na naprawianie, o
ile zadziała.

Czasami nie działanie sieci może być spowodowane zepsutym WMI. Jednak
uszkodzone WMI z reguły powoduje wiele innych problemów, typu nie działanie
niektórych usług, niemożność sprawdzenia zależności między usługami, nie
wykrywanie włożenia kabla sieciowego, nie działanie Security Center, nie
działanie Zapory itp. A naprawianie WMI to dla mnie nieco czarna magia. Na
stronach Microsoftu można znaleźć skrypt do diagnozowania WMI, ale on się
nie nadaje do polskich Windowsów, bo nie potrafi sobie poradzić z polskimi
nazwami grup i użytkowników, i raportuje mnóstwo błędów nawet na zupełnie
nowo postawionym systemie.

Pozdrawiam