Re: jak wyłączyć dysk

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Fri 02 May 2008 - 23:32:58 MET DST

Zbigniew pisze:
> xp home, chodzi o wyłączenie programowe tak, żeby w miarę możliwości już
> się nie włączył przynajmniej do restartu komputera albo do ponownego
> włączenia go podobnym sposobem
>
> nie chcę przerabiać komputera i dorabiać wyłącznik zasilania dysku

pierwsze - musisz wyeliminować blokowanie dysku przez oprogramowanie -
żadnych swap, hibernacji, czy dowolnych plików systemowych lub
działających programów
Dla antywirusa ustaw regułę nieskanowania tego dysku.
Ustawić w opcjach zasilania wyłączanie dysku po X minutach.

ręczny wyłącznik dysku w postaci twoich przeróbek bardziej mu zaszkodzi.
  Pamiętaj ze dla dysku najgorszy jest jego start, bo sama praca mu
różnicy nie robi.