zaginiona partycja

Autor: uni <universisWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Apr 2008 - 17:41:04 MET DST

Straciłem dane na jednej z partycji. Może zacznę od przedstawienia stanu i
układu partycji na dysku twardym. Dysk laptopowski 40 GB. Pierwsza partycja 2 GB
fat32 i ostatnia ok 28 GB tez fat32. Między nimi partycje linuxowe ze swoimi
partycjami swap. Dla "wtajemniczonych" w linuxowy program fdisk układ
przedstawia się następująco :

Disk /dev/hda: 40.0 GB, 40007761920 bytes
240 heads, 63 sectors/track, 5168 cylinders
Units = cylinders of 15120 * 512 = 7741440 bytes

   Device Boot Start End Blocks Id System
/dev/hda1 * 1 259 1958008+ b W95 FAT32
/dev/hda2 260 276 128520 82 Linux swap
/dev/hda3 277 1237 7265160 f W95 Ext'd (LBA)
/dev/hda4 1238 5168 29718360 b W95 FAT32
/dev/hda5 277 294 136048+ 82 Linux swap
/dev/hda6 295 644 2645968+ 83 Linux
/dev/hda7 645 1237 4483048+ 83 Linux

Teraz jak i co się stało. Więc na początku partycja hda4 była partycją
HPFS/NTFS z winXP na pokładzie - więc zainstalowałem partition magic i
zkonvertowałem do fat32 żeby wykasować windowsaXP - windowsem win98se z partycji
hda1 i operacja się udała - windows98 skasował co potrzeba
i na hda4 zostały tylo potrzebne dane. Teraz operując z partycji hda1
wydałem polecenie sys d: które przekazało system bez problemów, polecenie to
jednak okazało się nadgorliwe bo wykasowało mi tablicę fat na hda4 i nie widać
teraz żadnych plików oprócz systemowych pochodzących z komendy sys d:. PartMagic
badając dysk wyświetla komunikat o błędzie - naprawia - ale zarówno przed
naprawą jak i po widać tylko podstawowe pliki systemowe /io.sys command.com
msdos.sys/.
Próbowałem odzyskać dane - więc leciwa wesja 5.12a EasyRecovery widzi tylko te
pliki systemowe i tyle. Program Testdisk - przywraca utraconą partycję za
każdym razem, ale to tyle - żadnych danych na dysku nie widać. Proszę o pomoc w
odzyskaniu moich danych z tej partycji.