Zmiana nazwy użytkownika domeny

Autor: Robert0 <robert00s_at_NOSPAMpoczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Apr 2008 - 19:18:01 MET DST

Witam.

Mam taką dziwną sytuację. Może ktoś będzie potrafił mi
pomóc.
Jest sobie domena AD. Dwa serwery w sieci to kontrolery
domeny oparte na Windows Server 2003 R2. Na trzecim serwerze
zainstalowany jest MS Exchange (jest to serwer członkowki).
Na wszystkich trzech serwerach są zasoby plikowe (rola file
server).
Ponieważ był bałagan z nazwami użytkowników domeny oraz
adresami mailowymi postanowiłem usystematyzować tę sprawę.
Wcześniej były to nazwy np aniak (aniak@firma.pl) itp teraz
zmieniam to na np anna.kowalska. Wchodziłem do przystawki
Active Directory Users and Computers i zmieniałem nazwy na
nową postać. Wcześniej wyłączałem komputer kliencki a potem
logowałem się pod nową nazwę. I wszystko działało. Udało mi
się tak zrobić już ponad połowe kont w firmie.
Niestety ostatnio spotkałem się z sytuacją (już dwiema), że
pewni użytkownicy po zalogowaniu do nowej postaci nie mogą
skontaktować się z serwerem MS Exchange. Po uruchomieniu
Outlooka pojawia się monit z prośbą o logowanie. Ze stacji
roboczej nie są dostępne zasoby plikowe tego serwera (nie
mapuje się dysk i nie rozpoznaje tej nowej nazwy
użytkownika). Natomiast nie ma problemu z dostępem do
kontrolerów domeny. Wygląda to jakby serwer MS Exchange
gdzieś miał skeszowane starą nazwę użytkownika. Jak można to
naprawić. Dziwi mnie, że z większością kont nie ma problemu.
Proszę o jakieś sugestie.
Z góry wielkie dzięki.

--
Pozdrawiam