Re: Odporność na wirusy ...

Autor: Tomy M. <tomy_at_tomy.webd.pl>
Data: Mon 07 Apr 2008 - 00:21:10 MET DST

Użytkownik "Skrypëk" <skrypëk@pűbliçënëmy.pl> napisał w wiadomości
news:ftbfib$29q$1@news.albasani.net...

> W menedżerze zadań w Windows NT również złośliwe oprogramowanie można wykryć
> gołym okiem prędzej niż robią to durne antywirusy. Procesów trochę więcej
> niż w 98 (WMP, Messenger, .NET itd ), ale można się przyzwyczaić.

Te messenger, WMP .NET ... to mozna wszystko wywalić
czy jest niezbędne do działania systemu ?

> Antywirus, wbrew popularnej dezinformacji, nie służy do ochrony przed
> internetem.

Ale ja nie mam skąd przynieść wirusów, nie używam
praktycznie CD i DVD. Na pendrive wrzucam filmy
które ogladam na stacjonarnym DVD. Nie interesuję
się nowymi extra programami czy grami. Komputer
służy wyłącznie mi , każdy członek mojej rodziny
ma swój komputer. Korzystanie z profili, kont
użytkowników itd. jest i będzie dla mnie zbędne
przy takich śmiesznych cenach komputerów to
rozwiązanie jest idiotyczne w zastosowaniach domowych.
Antywirus zawsze jednak obciąża cały system, nie widać tego
gdy ktoś słucha MP3, czyta pocztę czy ogląda film
jednak przy pracach graficznych mocno spowalnia
każdy system.

> Musi badziewne sterowniki lub niesprawny sprzęt, bo NT się samo z siebie nie
> wiesza.

 Te problemy cześciowo raczej sie skończyły, faktycznie
wynikały z nietypowego sprzętu np. skaner oparty
o kartę SCSI który już padł i wymieniłem go na ultra
nowoczesny USB2 który działa ze 3 raz wolniej :-(
Część tego sprzętu faktycznie była nietypowa, moze
nie stara technologicznie ale po prostu nietypowa
(np. bardzo szybka karta VIDEO IN na BT848)
Pamiętam jak sterownik do tej karty zainstalował się
w 14 kopiach i nijak nie dawał się usunąć.

> A to dziwne, bo sieci firmowe działają doskonale.

 A używasz w sieci komputerów z WINDOWS 98SE aby
mieć porównanie? Mówięc o DOMOWEJ sieci LAN opartej
o typowe udostępnianie zasobów i serwer DHCP
na routerze.
 Nie mówię o firmowych sieciach z domenami i serwerem
który to wszystko kontroluje bo NIKT w domu takich
sieci nie tworzy. Mam kilka XP w domu więc mam
porównanie. (w domu używamy 6 komputerów w tym
2 notebooki na XP i jeden stacjonarny oraz 3 x WIN98E
na stacjonarnych PC) Regułą są problemy sieciowe XP'ków
przy czym nie ja wszystkie te XP konfiguruje, więc
moja niewiedza o XP nie moze być tutaj wytłumaczeniem.

Tomy M. www.ansibl.com