Re: Stan uspienia - dołaczam się

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Thu 03 Apr 2008 - 17:44:48 MET DST

Oli pisze:
> 1) Start -> wyłącz komputer -> Stan wstrzymania. Pięknie zatrzymuje
> wszystko. Problem w tym, że sam wstaje (!!) po jakimś czasie ( nie
> mierzyłem ale to jakieś kilkanaście minut). To samo z hibernacją.

Może masz jakieś urządzenie podłączone do komputera, które powoduje jego
wybudzenie/włączenie. Lub może jakiś sygnał przychodzi do karty
sieciowej jeśli komputer jest wpięty w sieć. Sprawdź ustawienia w biosie
i wyłącz możliwość wybudzania z sieci lan, portów usb, itp.. Ja mam
ustawione tak, że kompa włączam samym poruszeniem myszki podłączonej do
usb. Czasami mocniejsze stuknięcie w stół powodujące wstrząs myszki
włącza kompa.

> 2) Panel sterowania -> opcje zasilania :
> Wstrzymanie sytemu : po 20 minutach
> Hibernacja : nigdy
> wyłącz monitor : po 3 minutach
> wyłącz dyski twarde : po 20 minutach
>
> Działa tylko wyłączenie monitora. System nie chce się wstrzymać po 20
> minutach. Alternatywnie powinien wyłączyć się dysk - też nic

Pewnie w tle masz uruchomiony jakiś program, który cały czas pracuje i
korzysta z dysków twardych, zatem system ich nigdy nie wyłączy. Ta sama
przyczyna może powodować brak automatycznego wstrzymania, bo
automatyczne wstrzymanie nastąpić powinno po 20 minutach bezczynności.

Może to być też związane z pierwszym punktem: co kilkanaście minut coś
resetuje licznik bezczynności, zatem nie dochodzi on nigdy do tych 20 minut.

Zacząłbym szukania przyczyny od urządzeń podłączonych do USB

--
Artur Grdeń
mega @ work