Re: Vista Home Basic problem z uprawnieniami administratora

Autor: Bula <bulax5_at_spamikpoczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Apr 2008 - 09:24:23 MET DST

Michal Kawecki pisze:
[..]

> Nie, nie może wszystkiego. Do pewnych folderów i kluczy dostęp ma
> wyłącznie System oraz TrustedInstaller. Musiałby więc wpierw nadać sobie
> do nich uprawnienia. Poza tym jest jeszcze coś co się nazywa "integrity
> levels", co chroni procesy, usługi i generalnie obiekty systemowe. Nie
> jestem pewien, czy wyłączenie UAC dezaktywuje tę ochronę.

Sam przez te uprawnienia mialem problem z usunieciem Buisnes Contact
manager, czy jak to sie pisze. Co dokladnie wylacza uac tez nie wiem.

> Wiesz, Vista to jest pierwszy system MS, w którym bezpiecznie a co
> najważniejsze _bezproblemowo_ da się pracować na koncie zwykłego usera.
> I choćby tylko z tego powodu nikomu nigdy nie będę zalecał wyłączania
> UAC.

Jak tylko dadza mozliwosc jej modyfikacji, bedzie to naprawde fajna
rzecz, gdyz faktycznie przy normalnej pracy na juz zainstalowanych
aplikacjach uac nie daje sie juz we znaki.

> W takim razie oznacza to kawał dobrej roboty, skoro system który został
> napisany praktycznie od zera tak znakomicie potrafi "udawać" XP-ka ;-).

Pytanie, dlaczego tak wymagania poszly w gore :D, i kto powiedzial, ze
to musi byc podobne do xp, ale ogolnie nie jest zle.

> Może ta większość, która czytuje PC Komputer. Bo ta większość którą ja
> znam z autopsji zachowuje się rozsądniej.

Z tym to roznie bywa. W swoim zyciu kierowalem sie glownie zdrowym
rozsadkiem i nigdy on mnie nie zawiodl, choc faktycznie vista plus uac
dla niektorych ludzi to mniejsze zyski dla osob "naprawiajacych"
systemy, ktorych wlasciciele nie sa juz ich wlascicielami :D.

> To chociaż rzuć na to okiem:
>
> Inside Windows Vista User Account Control
> http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/cc138019.aspx
>
> Inside the Windows Vista Kernel: Part 1
> http://technet.microsoft.com/pl-pl/magazine/cc162494(en-us).aspx

Zeby czlowiek mial czas na czytanie. W archiwum juz takich linkow jest
pelno. Zaraz bedzie trzeba zajac sie win2008, wiec czlowiek pozna troche
  "nowinki"

--
Pozdrawiam
Bula