Re: Vista Home Basic problem z uprawnieniami administratora

Autor: Bula <bulax5_at_spamikpoczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Apr 2008 - 22:42:18 MET DST

Michal Kawecki pisze:

> UAC ogranicza wszystkim użytkownikom poza wbudowanym (i wyłączonym)
> kontem o nazwie Administrator dostęp do folderów systemowych, niektórych
> gałęzi rejestru oraz niektórych poleceń. Jest to po prostu taka
> dodatkowa warstwa zabezpieczająca system przed niepożądanymi
> modyfikacjami. Sposób zachowania się UAC w przypadku kont userów i kont
> administracyjnych można osobno definiować przy pomocy gpedit.msc.

Ale osoba napisala, iz wylaczyla UAC :D. Wtedy chyba admin moze juz
wszystko. Dlatego bylem ciekaw co admin moze a czego nie, uac to inna
kwestia. Fajna rzecz, gdyby tylko mozna ja bylo jeszcze modyfikowac.
Wtedy miala by szanse u mnie byc wlaczona.

> Dokładnie. Ale też od samego początku twardo się mówiło, że Vista nadaje
> się wyłącznie na nowe, wydajne komputery. Problemy mają z reguły ci,
> którzy próbują ją instalować na sprzęcie poprzedniej generacji, lub
> dopinają stare, niekompatybilne urządzenia. Wystarczy o tym pamiętać,
> żeby zrozumieć skąd się bierze moda na krytyczne opinie o Viście.

Jestem ciekaw jak wyglada porownanie wydajnosc np xp i vista na sprzecie
spelniajacym wymagania visty musialbymm porobic jakies testy, bo tylko
wlasne testy powiedza prawde :D. Glowna wada visty dla mnie, to to iz na
pierwszy rzut oka, zwykly uzytkownik nie widzi wiekszych zmian, dla
ktorych wymagania by tak wzrosly.W porownaniu do win98->xp, gdzie system
faktycznie ewoluowal. Tutaj pomijajaca smieszne aero, ktore zachwalane,
a po za przezroczystym paskiem i innym win+tab to zadnych zmian nie
widac. uac, ktorzy domyslnie wiekszosc uzytkownikow wylacza, powtorze
sie, ale brak mozliwosci modyfikacji go to dla mnie bardzo powazna wada.
Bitlocker,tylko dla ultimate, inne zarzadzanie pamiecia. To tyle dla
mnie, moze malo uzywam visty, bo glownie pracuje via rdp i nie mam czasu
na przygladaniu sie doglebnie temu systemowi.

--
Pozdrawiam
Bula