Re: Vista Home Basic problem z uprawnieniami administratora

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 30 Mar 2008 - 11:15:37 MET DST

Dnia Sat, 29 Mar 2008 09:25:10 +0100, Bula napisał(a):

> Tak z ciekawosci,czego nie moze zrobic admin w viscie ???

UAC ogranicza wszystkim użytkownikom poza wbudowanym (i wyłączonym)
kontem o nazwie Administrator dostęp do folderów systemowych, niektórych
gałęzi rejestru oraz niektórych poleceń. Jest to po prostu taka
dodatkowa warstwa zabezpieczająca system przed niepożądanymi
modyfikacjami. Sposób zachowania się UAC w przypadku kont userów i kont
administracyjnych można osobno definiować przy pomocy gpedit.msc.

Proponuję też zapoznać się z pojęciem "Integrity Levels":
http://theinvisiblethings.blogspot.com/2007/02/running-vista-every-day.html
http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/cc138019.aspx
http://technet.microsoft.com/pl-pl/magazine/cc138011(en-us).aspx

> Gdyby tylko miala ciut mniejsze wymagania, bo cena faktycznie ostatnio
> jest zachecajaca do kupna, pod warunkiem, ze osobnik posiada odpowiedni
> sprzet. Sam uzywam jej na sprzecie firmowym, i pomijajac jej czasami
> dziwne zachowania to az tak zle nie jest.

Dokładnie. Ale też od samego początku twardo się mówiło, że Vista nadaje
się wyłącznie na nowe, wydajne komputery. Problemy mają z reguły ci,
którzy próbują ją instalować na sprzęcie poprzedniej generacji, lub
dopinają stare, niekompatybilne urządzenia. Wystarczy o tym pamiętać,
żeby zrozumieć skąd się bierze moda na krytyczne opinie o Viście.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/