Re: scalić plik pagefile.sys

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Mar 2008 - 23:40:44 MET DST

Osadnik pisze:
> Szukam jakiegoś mało inwazyjnego sposobu na scalenie pliku Pagefile.sys
> i hiberfile.sys.
> I jak zapobiec fragmentacji tych plików? Ustawienie na sztywno nie pomogło.

Taki mały kłopot mi teraz sie pojawił, być może z pamięcią.

Co bym na komputerze nie zrobił to zaczyna sie młócenie dyskiem. nie
młóci to plik wymiany - bo jego rozmiar się nie zmieni na tyle znacznie
by miał tak długo młócić. Po wejściu na swój pulpit z ekranu logowania
przywracanie systemu z ciągłym mieleniem trwało prawie minutę. Co się
nigdy nie zdarzało. Przywrócenie okienka Thunderbirda - kolejną minutę,
kontekstowy słownik w Thunderbirdzie - ładował sie 40 sekund, wysłanie
wiadomości - młocka totalna.
Później już w miarę cicho. Ale to tak jakby coś zeżarło cała pamięć
komputera wypychając aplikacje do pliku wymiany a potem sie przywróciło.
Żaden proces niespecjalnie pracował dyskiem poza Explorerem. Ale są to
tak niewielkie zmiany że nie powodowały aż takiego młócenia.