Re: Vista Home Basic problem z uprawnieniami administratora

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 28 Mar 2008 - 19:12:08 MET

Dnia Fri, 28 Mar 2008 07:46:19 -0700 (PDT), SimonX napisał(a):

> Hej
>
> kupilem sobie laptopa - lenovo 3000 n200
> no i z Vistą Home Basic
> skusiłem się bo tanio bylo, a laptop calkiem przyzwoity
> jak na razie wszystko hula oprocz jednej gry mojej corki (Gdzie jest
> Nemo - Ucz się z Nemo)
> gra wywala blad i wszystko wskazuje na to ze nie moze sie dobrac do
> jakiegos swojego folderu ze wzgledu na problem z uprawnieniami -
> konto
> moje oczywiście ma uprawnienia admina ale to najwyraźniej nie
> wystarcza

Nie wystarcza, bo nawet admin ma w Viście domyślnie ograniczone
uprawnienia. Coby nie napsocił.

> [...]
> jako
> administrator, wyłaczenie kontroli użytkownika, nic nie działa
> pomoc techniczna Buena Vista (hehe) Games po paru próbach pomocy w
> końcu
> wyznała mi że ich tytuły maja support dla Vista Premium wzwyż
> wtf? to Basic jest jakiś ułomny?
> z tego co mozna wyczytac w necie to systemy roznia sie dodatkami -
> aero
> glass, media center i takie tam
>
> warto się zastanowić nad zmianą na premium?
> cofać do xp się średnio mam ochote - podoba mi się Vista (wiem -

Nie, po prostu nie poddajesz się bredniom pryszczersów.

> chyba ze wiecej rzeczy mi nie bedzie dzialac
>
> ogolnie to nie chce mi się grzebac w tym lapku - wolalbym uniknac
> instalowania innego systemu
> slyszeliscie moze juz o takim problemie?
>
> wiem ze kumplowi na Vista Home Premium ta sama gra chodzi ...
> jakby ktoś przerabiał coś podobnego będę wdzieczny za pomoc

No to jak chodzi u niego, to będzie chodzić także u Ciebie. Na początek
zmień po prostu uprawnienia do tego tajemniczego folderu, np. przy
pomocy Fajo XP File Security Extension
http://www.fajo.de/portal/index.php?lang=en . Jak to nie pomoże, to
spróbuj uruchamiać tą grę z podniesionymi uprawnieniami (prawoklik ==>
uruchom jako administrator). UAC oczywiście należy przedtem z powrotem
włączyć. Jak i to nie pomoże, to zapuść program Process Monitor
(znajdziesz w Google) i przejrzyj logi dostępu do plików o rejestru
szukając wpisów Access Denied. Jak znajdziesz, to popraw uprawnienia
(wpisy w rejestrze też je posiadają).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/