Re: Kwestia OEM a wymiana obudowy

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Thu 27 Mar 2008 - 16:24:50 MET

Mariusz Kruk pisze:
> [ciach wzruszyła mnie twoja historia]
Średnio wzruszające, zwłaszcza jak ktoś potrzebuje sprzętu do pracy,
przytrafia się awaria która generuje nieprzewidziany wydatek, udaje się
to jakoś przeskoczyć a pracować nie można bo MS się buntuje.

Od mojej strony to bez emocji, ale biedny ten user na zapadłej wiosce
którego to był jedyny komp, po takiej akcji nie ma jak/czym ściągnąć z
internetu jakiejś "witaminki", nie ma jak ściągnąć jakiegoś live-cd żeby
choćby poszukać rozwiązania/rady w internecie, nie ma jak dostać się do
swoich danych na dysku (bo tylko aktywacja się włącza po starcie) itd.

> Ale infolinia, czy inna aktywacja Windows to władza ustawodawcza,
> sądownicza, czy wykonawcza?
W swoim przypadku - "ustawodawcza" bo sami wymyślają głupie procedury,
warunki i "przepisy" które ograniczają prawa użytkownika, "sądownicza"
bo sami wg swojego widzimisię osądzają czy użytkownik te warunki złamał
czy nie, oraz wykonawcza bo odrazu karają użytkownika domyślnym
blokowaniem oprogramowania oraz po "odwołaniu się" - odmawiają
zniesienia "kary" za (wg.nich) popełnioną "zbrodnię".

Wiem że to mocno przerysowane, że realnie są narzędzia do obrony przed
takimi praktykami, ale powiedz co ty byś zrobił w takiej sytuacji?
Poszedłbyś do sądu złożyć pozew? Kogo byś skarżył, ms-polska w
warszawie? Oczywiście okazało by się, iż ty masz interes, to masz
jeździć do sądu do warszawy (a jesteś np z bieszczad)... Im nie zależy,
sprawa jedna więcej jedna mniej - obojętnie, i tak pewnie
prawnicy/adwokaci siedzą na etacie ;)