Re: Ale wydajna ta Vista 64-bitowa

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sun 16 Mar 2008 - 00:52:37 MET

Użytkownik "Sanctum Officium" <bla.bla@bla.bla> napisał w wiadomości
news:frgr8g$70o$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości

> Zależy co chcesz na nim uruchmiać. Saper? Freecell? OK, 128 MB
> spokojnie starczy. Odpal na nim jakiś większy współczesny program...

Maila, WWW, newsy, jak nie przegniesz z dodatkami i wodotryskami...?
Czemu nie?
Media Player startował. Inna sprawa, że 128 nawet dla NT, bez swapa, to
raczej średni pomysł. Ale wcale nie jest powiedziane, że nie pójdzie.
Jak się w NT nie poinstaluje tego i owego, to na starcie menedżer
melduje 14 MB (czternaście) a nawet mniej, zajętej pamięci RAM, różnie.
Miałem kiedys sytuację, że zniknął mi swap, bo odeszła w niebyt partycja
z literką, gdzie swap sobie leżał. nominalnie RAM było 48 MB i chodziło.
Ale bez swapa wywalało komunikat 50 page fault i dopiero przy cudem
uskrobanych 96 MB system ruszył na tyle, że zdążyłem swapa włączyć na
istniejącej partycji. Ale już miał kupę poinstalowanego.
NT4 z full wypas potrafił zająć naprawdę sporo RAM.
Dlatego napisałem, że w NT4 przy 128 MB RAM można próbować. Co nie musi
się udać.
W W98 robiłem to celem lepszej defragmentacji, ale też lepiej w trybie
awaryjnym. To już jednak OT :)

Próby oczywiście będą robione, jeśli tylko będzie czas i chęć ku temu.
W każdym razie wiedźmin odpalony u mnie bez swapa nie wykorkował mi
systemu, a nwet poczta w tle chodziła. Jednak prawie chyba 1.9 GB czy
1.8, to nie w kij dmuchał.

Zobaczę, czy coś mi się uda spreparować, lubię samemu spróbować i nawet
jeśli się nie uda, wiedzieć, ze tę wiedze zdobyłem własnym
doświadczeniem. A ja zobaczę, co w ogóle mi zechce pod NT4 na tak
spreparowanej maszynie odpalić :)

--
"Wróbelek jest mała ptaszyna, wróbelek istotka niewielka,
 on brzydką stonogę pochłania, lecz nikt nie popiera wróbelka.