Re: Nieprawidłowe ikony i inne kłopoty początkującego

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 15:55:25 MET

In news:fr0on8$fph$1@inews.gazeta.pl,
*alburnus* <korlinski@NOSPAM.gazeta.pl> typed:
> [...]
> DOMOWNIK. Ale katalog w D@S nadal nazywa się FIRMA i w wielu wpisach
> rejestru też figuruje to miano. Chciałbym zaś aby wszędzie była moja
> nazwa i abym miał katalog w D&S z taką nazwą. Czy zmiany w rejestrze są
> konieczne, czy też można to zrobić inaczej? Ponadto mam ustawione (przez
> sklep) automatyczne logowanie, tzn. nie pojawia się okienko do wpisania
> nazwy i hasła. Gdy odhaczyłem "Użyj ekranu powitalnego" to zawsze jako
> domyślna nazwa pojawia się FIRMA, nawet jak zaloguję się kilka razy jako
> DOMOWNIK. Automatyczna logowanie może zostać, ale chciałbym aby w okienku

Win+Break/ Zaawansowane/ Profile, przekopiuj profil do nowego katalogu i
nadaj pozwolenie na jego uzytkowanie.
Uruchom edytor rejestru /regedit i przejdz do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
wskaz ten katalog jako nowa sciezke do profilu nowoutworzonego.
lub
znajdz slowo(a) ProfileList, hivelist, a wszystko stanie sie jasne:
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr1/rejestr1.html

> pojawiała się moja nazwa. Ponadto gdy wpisałem nazwę "Administrator" to
> system nie wpuścił mnie informując, że taka funkcja jest wyłączona. Czy
> konto to działa TYLKO w trybie awaryjnym?

Tak w Home jest dostepne w trybie awaryjnym

> 2. W sklepie testowano komputer w sieci i pozostał wpis w oknie "Połącznie
> sieciowe" w części Sieć LAN lub szybki Internet o nazwie Połączenie
> lokalne. Przy starcie pojawia się w zasobniku systemowym ikonka
> połączenia sieciowego z czerwonym iksem i komunikatem, że kabel sieciowy
> jest odłączony. Całkiem słusznie ponieważ korzystam z Neostrady, czyli
> połączenie jest telefoniczne (i takie też jest w Połączeniach sieciowych.
> Problem jest w tym, że nie mogę usunąć "Połączenia lokalnego" -
> nieaktywne jest polecenie Usuń z menu podręcznego. Jak sobie poradzić z
> [...]

Wyłacz karte sieciową w men. urzadzen

> [...]
> Wgrany Notanik wpisał się jako Prosty edytor tekstu i taka też nazwa
> występuję np. podczas edycji plików htm i html w IE. Po instalacji
> Office'a XP jko edytory wpisały się także Word i Excell, ale je usunąłem
> z odpowiednicj wspisów w rejestrze i nie pojawiały się już na liście
> (przycisk Edycja, IE 7). Problem w tym, że znowu wóciły i znowu je
> usunąłem - czy ma to może związek z jakimiś uprawnieniami do edycji
> odpowiedniego klucza? Co do zdublowanych plików, to nawet wgrane
> sterowniki, np. Realtek od dźwięku też występują w kilku kopiach - czy

Klania sie archiwum grupy, pisalem kilkakrotnie jak je przywrocic:
http://groups.google.pl/groups?q=widok+%C5%BCr%C3%B3d%C5%82o+piotr&hl=pl
Zmiany domyślnej aplikacji dla "Pokaż źródło" z menu kontekstowego
lub "Źródło" w Menu/Widok IE.
W kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer
utwórz nowy klucz:
a w nim jeszcze jeden:
Editor Name
Razem to będzie:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\View Source
Editor\Editor Name
W ostatnim kluczu wartości Domyślna przypisz plik wykonywalny edytora (ze
ścieżką dostępu) np.: "%SystemRoot%\System32\NOTEPAD.EXE %1"

Natomiast zmiana domyślnego edytora w menu:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
Editor\shell\edit\command
Domyslna= np. C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE\FRONTPG.EXE
lub mozesz sobie dopisac wiecej edytorow ,gdybys chcial zmienic na inny np.
WORD
Zmiana domyślnego edytora w menu:
Plik/Edytuj za pomocą [nazwa aplikacji]
należy:
1. W rejestrze odszukać klucz:
HKEY_CLASSES_ROOT\.htm
2. W tym kluczu powinien być następny:
OpenWithList
3. W tym kluczu są wpisane aplikacje edytujące.
4. Analogicznie do istniejących utwórz własną serię kluczy, w pierwszym
wpisując nazwę Twojego programu do edycji (pamiętaj przy tym, że w menu jest
tekst "Edytuj za pomocą", więc nazwę programu wpisz w odpowiednim
przypadku):
Mojego_programu\shell\edit\command
W kluczu command\Domyślna wpisz pełną ścieżkę dostępu do programu z
parametrem %1 na końcu (po spacji).
Pamiętac nalezy, że z całej listy będzie otwarty program znajdujący się na
jej pierwszym miejscu! Jeśli więc wpiszesz WordPada, to będzie on na liście
za "Plik aplikacji Notatanik[...]" i dalej edytorem będzie notatnik. Musisz
pokombinować ze zmianami nazw programów.

> 4. Problem nieprawidłowych ikon plików htm i html. Nie mogę ustawić ikon
> takich, jakie chciałbym aby były. W Opcjach folderów i zakładce typy
> plików jest to niewykonalne. Nieaktywny jest przycisk Zastosuj, a jako
> edytor wpisuje się msohtmed.exe z pakietu Office, chociaż edycja z menu
> podręcznego odbywa się w notatniku. Jak zmusić system do przyjęcia moich
> ustawień (znowu uprawnienia do wpisu w kluczach?) Jest też wartość
> Editflags (same zera) w kluczu htmfile obsługującym pliki htm i html.
> Może podajcie jakie macie wpisy w odpowiednich kluczach, a ja je zmienię
> [...]

Wejdz do edytora rejestru i przejdz do klucza:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList <-- Tu patrz i znajdz rozszerzenie - usun go
<ext> - rozszerzenie

Dotyczy <ext> - rozszerzenie np. *.html lub htm
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

oraz zmien zapis w kluczach rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\.htm
oraz
HKEY_CLASSES_ROOT\.html
wstaw po prawej stronie "Domyslna"=htmlfile
plus
HKEY_CLASSES_ROOT\htmlfile\DefaultIcon
Domyslna=podaj ścieżke np. C:WINDOWS\ServicePackFiles/i386\iexplore.exe,1
oraz w kluczu
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{25336920-03F9-11CF-8FD0-00AA00686F13}\
DefaultIcon
Domyslna=podaj sciezke do pliku iexplore.exe
np.C:WINDOWS\ServicePackFiles/i386\iexplore.exe,1
Restart i powinna sie ukazac.

PS.
W przypadku ikon na pulpicie takie objawy może powodować
uszkodzony plik z ikonami.
Jest on ukryty w katalogu D&S\user... i ma nazwę IconCache.db lub
ShellIconCache (W9x).
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z różnych
plików w celu ich wyświetlenia.
Co jakiś czas warto go wykasować, bo ciągle rośnie o nowe ikonki, nie
mówiąc już o tym, że przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyświetla uparcie starą.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskać właściwe barwy i kształty.

> 5. I tu dochodzimy do następnego problemu. Wysksportowałem klucze z
> rejestru (pliki reg) i chciałem je znowu zaimportować (scalaj z menu
> podręcznego lub dwuklik), ale dostaje tylko komunikat, że nie można tego
> zrobić ponieważ plik ten nie jest skryptem rejestru i można importować
> tylko pliki binarne z z wnętrza Edytora Rejestru. Co na to poradzić?

Wklej do notatnika i zapisz jako plik.reg, po zapisie kliknij na nim.
===========
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.key]
@="regfile"

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile]
@="Wpisy Rejestru"
"EditFlags"=dword:00100000

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\DefaultIcon]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,­25,\
  00,5c,00,72,00,65,00,67,00,65,00,64,00,69,00,74,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,­\
  2c,00,31,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\edit]

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\edit\command]
@=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,74,00,­25,\
  00,5c,00,73,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,4e,00,4f,00,­\
  54,00,45,00,50,00,41,00,44,00,2e,00,45,00,58,00,45,00,20,00,25,00,31,00,00,­\
  00

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open]
@="S&cal"

[HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command]
@="regedit.exe \"%1\""

Wstaw do notatnika tekst bez linii ========