Nieprawidłowe ikony i inne kłopoty początkującego

Autor: alburnus <korlinski_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 09 Mar 2008 - 14:29:12 MET

Witam szanownych grupowiczów!
Mam kilka pytań jako początkujący użytkownik Windowsa XP Home Edition SP2.
Co prawda jestem już "komputerowym dinozaurem" wychowanym na DOS-ie
i "małych" Windowsach, ale w świecie NT dopiero zaczynam na poważnie.
Zmusiły mnie do tego, jak zwykle, okoliczności - mój Win98SE chodził bez
reinstalacji od prawie 9 lat (oczywiście z poprawkami), ale spaliła się
płyta pociągając za sobą w cyfrowe zaświaty procesor i kartę graficzną i,
chcąc nie chcąc, stałem się dumnym posiadaczem tylko obudowy :) Trzeba było
póść z duchem czasu (i za wyraźnymi sugestiami domowników, którym nie
podobał się "przestarzały" wygląd starych dobrych okienek) i nabyć nowy
sprzęt. Testuję go od jakiegoś czasu i ogólnie jestem zadowolony, ale
nagromadziło się kilka problemów. Ponieważ poszukiwania rady w sieci i
archiwach grup nie przyniosły rezultatu, pozwalam sobie zadać parę
pytań "starym wyjadaczom". Ale po kolei:

1. Sklep zmontował mi sprzet i wgrał system i trochę oprogramowania. Założył
użytkownika o nazwie, powiedzmy, FIRMA - występuje w "Kontach użytkowników"
jako "Administrator komputera". Poniewąz nie podobała mi się taka nazwa,
zmieniłem ją (w powyższej lokalizacji) na, powiedzmy, DOMOWNIK. Ale katalog
w D@S nadal nazywa się FIRMA i w wielu wpisach rejestru też figuruje to
miano. Chciałbym zaś aby wszędzie była moja nazwa i abym miał katalog w D&S
z taką nazwą. Czy zmiany w rejestrze są konieczne, czy też można to zrobić
inaczej? Ponadto mam ustawione (przez sklep) automatyczne logowanie, tzn.
nie pojawia się okienko do wpisania nazwy i hasła. Gdy odhaczyłem "Użyj
ekranu powitalnego" to zawsze jako domyślna nazwa pojawia się FIRMA, nawet
jak zaloguję się kilka razy jako DOMOWNIK. Automatyczna logowanie może
zostać, ale chciałbym aby w okienku pojawiała się moja nazwa. Ponadto gdy
wpisałem nazwę "Administrator" to system nie wpuścił mnie informując, że
taka funkcja jest wyłączona. Czy konto to działa TYLKO w trybie awaryjnym?

2. W sklepie testowano komputer w sieci i pozostał wpis w oknie "Połącznie
sieciowe" w części Sieć LAN lub szybki Internet o nazwie Połączenie lokalne.
Przy starcie pojawia się w zasobniku systemowym ikonka połączenia sieciowego
z czerwonym iksem i komunikatem, że kabel sieciowy jest odłączony. Całkiem
słusznie ponieważ korzystam z Neostrady, czyli połączenie jest telefoniczne
(i takie też jest w Połączeniach sieciowych. Problem jest w tym, że nie mogę
usunąć "Połączenia lokalnego" - nieaktywne jest polecenie Usuń z menu
podręcznego. Jak sobie poradzić z "zaśmiecaniem" tray'a?

3. Zastąpiłem systemowy notanik programem Notatnik v.2.6 pana Krzystzofa
Przybyły. Korzystałem z niego pod Win98SE i dobrze mi się z nim pracowało.
System trochę protestował i nie pozwalał zastąpić Notepada (Notatnikowi
nadałem taką samą nazwę), ale po zmianie nazwy Notepada w folderze dllcache
udało się. I tu mam pytanie: system przechowuje kilka kopii Notepada
(Windows, System32, Dllcache) ale z której naprawdę korzysta? Wgrany Notanik
wpisał się jako Prosty edytor tekstu i taka też nazwa występuję np. podczas
edycji plików htm i html w IE. Po instalacji Office'a XP jko edytory wpisały
się także Word i Excell, ale je usunąłem z odpowiednicj wspisów w rejestrze
i nie pojawiały się już na liście (przycisk Edycja, IE 7). Problem w tym, że
znowu wóciły i znowu je usunąłem - czy ma to może związek z jakimiś
uprawnieniami do edycji odpowiedniego klucza? Co do zdublowanych plików, to
nawet wgrane sterowniki, np. Realtek od dźwięku też występują w kilku
kopiach - czy można niektóre usunąć?

4. Problem nieprawidłowych ikon plików htm i html. Nie mogę ustawić ikon
takich, jakie chciałbym aby były. W Opcjach folderów i zakładce typy plików
jest to niewykonalne. Nieaktywny jest przycisk Zastosuj, a jako edytor
wpisuje się msohtmed.exe z pakietu Office, chociaż edycja z menu podręcznego
odbywa się w notatniku. Jak zmusić system do przyjęcia moich ustawień (znowu
uprawnienia do wpisu w kluczach?) Jest też wartość Editflags (same zera) w
kluczu htmfile obsługującym pliki htm i html. Może podajcie jakie macie
wpisy w odpowiednich kluczach, a ja je zmienię w ten sam sposób.

5. I tu dochodzimy do następnego problemu. Wysksportowałem klucze z rejestru
(pliki reg) i chciałem je znowu zaimportować (scalaj z menu podręcznego lub
dwuklik), ale dostaje tylko komunikat, że nie można tego zrobić ponieważ
plik ten nie jest skryptem rejestru i można importować tylko pliki binarne z
z wnętrza Edytora Rejestru. Co na to poradzić?

alburnus