Re: wyzerowany MAC adres - win2k

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Sat 08 Mar 2008 - 08:49:14 MET

Anka wrote:

> Witam, może trochę ntg ale myślę, że ktoś mi tu dopomoże. Od niedawna
> przestała mi działać komunikacja między PC a laptopem. Przy sprawdzaniu
> różnych rzeczy zauważyłem, że moja zitegrowana karta sieciowa na PC nie
> posiada mac adresu. Myślę, że to może być przyczyną braku komunikacji. Czy
> ktoś wie, jak przywórcić oryginalny Mac adres?
> Dodam, że w routerze mam zaznaczone klonowania mac adresu z peceta...
> Czyli jak mi sie router zresetuje, to nie będzie mógł sklonować mac adresu
> z peceta i internet przestanie działać (tak myślę)

Zajrzyj do klucza
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E972-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Zidentyfikuj, który z podkluczy typu [0001], [0002], itd. dotyczy Twojej
karty sieciowej (patrz na nazwy). W podkluczu poszukaj wartości ciągu o
nazwie "NetworkAddress" - być może jest ona ustawiona na wartość
"000000000000". Jeśli tak jest to usuń całkowicie wartość
"NetworkAddress". Jeśli wartości "NetworkAddress" tam nie ma, może to
świadczyć o tym, że MAC został zmieniony bezpośrednio na karcie. W takim
wypadku możesz spróbować zmienić go właśnie w tym kluczu dodając wartość
ciągu "NetworkAddress" równą np. "0013468ab837"

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk