Re: doinstalowanie sata do win xp

Autor: Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki_at_gmail.com>
Data: Sun 02 Mar 2008 - 00:30:28 MET

On 29 Lut, 03:31, milosz.prawd...@gmail.com wrote:
> witam,
>
> zainstalowalem win xp przy wylaczonej obsludze 'sata native' w biosie,
> w momencie gdy wlacze sate windows sie nie uruchamia, nie wiem jak
> zainstalowac sterowniki sata tak zeby po wlaczeniu dysk byl widziany i
> system dzialal.
>
> oto strona producenta laptopa i dzial ze sterownikami:http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?la...

Cały poniższy opis dotyczy notebooka HP Compaq 6720s - taki akurat
model ja posiadam, nie wiem jak Ty, nie napisałeś tego a nie chce mi
się czekać aż badziewna strona HP się załaduje. Jeśli masz inny model
to pliki mogą być inne! Użytkowniku, pomyśl zanim klikniesz etc. W
każdym razie u mnie poniższe rozwiązanie zadziałało bez zająknięcia.

1) Pobierz ze strony HP sterownik SATA, będzie to plik "Intel SATA
AHCI Controller" czyli sp36132.exe

2) Zrób sobie punkt przywracania systemu, bo jeśli się gdzieś dalej
pomylisz to kaplica!

3) Uruchom pobrany plik, pozwól mu się rozpakować do domyślnej
lokalizacji, czyli C:\SWSetup\sp36132

4) W Menedżerze Urządzeń wybierz "IDE ATA/ATAPI controllers" ->
"Standard dual channel PCI IDE controller"

5) prawy klik na tym, następnie "aktualizuj sterownik" i nie pozwalaj
na żadne automatyczne szukanie tylko wszystko co się da ręcznie,
gdzieś tam po drodze wskażesz plik iaahci.inf w katalogu z punktu 3
nieniejszej instrukcji.

6) NAJWAŻNIEJSZE: zobaczysz listę sterowników do wyboru, dla 6720s
właściwym jest "Intel(R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller"

7) Windows jak to ma w zwyczaju pewnie ze dwa razy zapyta Cię czy
wiesz co robisz, oczywiście odpowiadasz twierdząco

8) restart, po drodze włączenie w BIOSie "Sata native mode" i działa.

powodzenia,

MB