Re: WindowsXP nie wylacza komputera

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sat 23 Feb 2008 - 21:19:41 MET

In news:28bb.000000ce.47c07e7f@newsgate.onet.pl,
*V* <marcin_mail2005WYTNIJTO@yahoo.pl> typed:
> Witam,
>
> Zmienilem sobie plyte glowna i procesor - teraz jest to MSI K9N Diamond i
> AthlonX2. Po zainstalowaniu Windowsa XP, gdy chce zamknac system, pojawia
> sie stary komunikat (z czasow, gdy nie wszystkie komputery mialy wsparcie
> dla APM) - juz po zamknieciu Windowsa : "teraz mozna bezpiecznie wylaczyc
> komputer". No i trzeba przyciskiem...
>
> Smieszy mnie to, bo Linux, ale takze WindowsXP 64-bit zamykaja sie bez
> problemu. Tylko ten 32-bit XP nie chce.
> Oczywiscie, przekopalem Internet i to, co znalazlem, wcale mnie nie
> [...]

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia-->
wlacz NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane
zarządzanie energią

http://support.microsoft.com/kb/810903/pl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;810903&Product=win2000
http://support.microsoft.com/kb/309283/PL/
http://windows.howto.pl/artykuly,windows-31-253-0.html
lub przeczytaj jak to wykonac --> slowo kluczowe ACPI
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr8/plug.html

lub
Wejdz do Menadżera urządzeń / Komputer / Jednoprocesorowy
Komputer z interfejsem ACPI i zmien go na "Komputer z zaawansowanym
interfejsem ACPI" a nie jak masz "Standard PC".
Zrestartuj komputer, wejdz do BIOS'u i włacz ACPI .. komputer
uruchomi sie bez potrzeby reinstalacji systemu.
lub
Można tez zastąpić hal.dll w system32 odpowiednią dll'ką z
płytki, z servicepackfiles: halacpi.dll, hal.dll, halapic.dll itp -
zmieniając nazwę na hal.dll.