Re: Program do odliczania czasu pracy kompa i wyłanczający go

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Thu 21 Feb 2008 - 20:20:33 MET

W artykule <3d34.0000008d.47bd656c@newsgate.onet.pl> wrad napisał(a):

> Witam mam pytanie czy istnieje pod windowsa xp program, który będzie dla danego
> profilu/konta/użytkownika wyliczał czas, jaki spędza przy komputerze i po
> określonym przedziale czasowym wyłanczał komputer?

Ja sobie coś takiego sam napisałem (freeware w porównaniu do
konkurencyjnych rozwiązań).
Maleństwo, a:
- po zadanej godzinie (np: po 18:00),
- jeśli komputer jest nieaktywny przez określony czas (30 minut),
- pokaż odliczanie (ikona w trayu) za ile wykonana zostanie akcja
- akcję zdefiniować można w pliku ini
- może to być wylogowanie, restart, shutdown
- można wymusić wylogowanie (jeśli luser zostawił otworzone aplikacje)
- działa również jeśli komputer jest zablokowany,
- przed podjęciem czynności robi screenshot (żeby udowodnić luserowi, że
nie wylogował się) - niestety tylko z pierwszego monitora i nie dopracowałem
tego (jeszcze),
- posiada listę wykluczeń wg nazw komputerów (dorobienie wg nazw userów
to żaden problem).
W kodzie zawarłem również, że jeśli zalogowany jest user z uprawnieniami
admina, to ma podejmować inną akcję.

Jako feature automatyczna aktualizacja programu ;)

Dorobienie logowania (dla mnie screenshot jest o niebo lepszy niż zapis
w logu) czy wysyłania maila, to żaden problem.

Soft działa na systemach od NT4 na XP skończywszy (Visty nie mam aby
przetestować, ale też powinno działać poprawnie). Na 95% nie będzie
działał na serii 9x.

Jeszcze nie wdrożyłem tego w praktyce (wciąż brak czasu), ale większość
testów przeszedł prawidłowo. Jak już wdrożę, to może udostępnię część
kodu, bo zdaję sobie sprawę, że nie ma aż tak bardzo zaawansowanego i za
razem bezpłatnego do komercyjnego zastosowania programu.

Jacek