Re: Niewidoczny dysk 250 Gb w W2K, jest SP4 i EnableBigLba

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 16 Feb 2008 - 23:06:12 MET

Dnia Sat, 16 Feb 2008 07:05:56 -0800 (PST), AmtoPm napisał(a):

> [...]
> Jak rozumiem zrobienie voluminów np. pod XP spowoduje że dysk będzie
> widoczny.
>
> jak się dodaje dysk fizyczny to jednak powinien on być widoczny w "Mój
> Komputer". A tutaj się okazuje ze plug and play nie ma, w sumie nie
> sprawdzałem jak byłoby z innymi dyskami nie SATA i np. 80GB, byc może
> także zanim będzie widoczny w Móhj Komputer to trzeba przejść Wizarda
> (wykrycie dysku i domyslny dysk dynamiczny...)
> czyli w praktyce nie ma opcji format w Mój Komputer dla dysku na
> którym nie ma voluminów, bo dysk jest niewidoczny...

Chodzi o to, że dla użytkownika pusty, niespartycjonowany dysk nie
przedstawia żadnej wartości, bo przecież nie da się na nim jeszcze
zapisać żadnych plików. Dlatego taki dysk będzie widoczny wyłącznie w
Menedżerze urządzeń. Żeby cokolwiek zobaczyć w Mój Komputer, musisz
wpierw założyć na nim jakiś system plików rozpoznawalny dla systemu
operacyjnego. Literki dostają partycje lub woluminy, a nie dyski.

> Dziękuję za rady, tak przu okazji znalazłem także Twoja radę w innym
> poście gdzie mowa iz dysk dynamiczny nie jest widoczny przy
> podłączeniu przez USB, a to bardzo istotne.

Proszę bardzo :-).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/