Re: Niewidoczny dysk 250 Gb w W2K, jest SP4 i EnableBigLba

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 16 Feb 2008 - 13:51:49 MET

Dnia Sat, 16 Feb 2008 04:19:47 -0800 (PST), AmtoPm napisał(a):

> To znaczy w momencie gdy wyskoczył Wizard mogłem uruchomić applet
> diskmgmt.msc spod Run...
> I tam ten dysk byłby widoczny jako fizyczny?

Tak.

> a w tej chwili mozna wykasować te logiczne partycje i jeszcze raz
> zrobic instalację poprzez diskmgmt.msc?
>
> jednak parametr dysk Dynamic jest tam gdzie jest dyskm fizyczny - po
> lewej stronie w zarzadzaniu dyskami, jeśli wykasuje partycje (po
> prawej stronie) to teraz najwyraźniej i tak pozostanie dysk Dynamic
>
> Czy na dysku dynamicznym mozna zrobic inny dysk dynamiczny, tzn.
> PGPDisc?
>
> Czy jest jakaś zasadnicza róznica pomiędzy dyskiem dymicznym a
> podstawowym?

Dysk dynamiczny to struktura widzialna wyłącznie przez systemy Windows
2000, XP (bez Home), 2003 i wyższe. Pozwala ona na elastyczne łączenie
woluminów z danymi i na zbudowanie software'owej macierzy RAID. Jednak
większość dyskowych programów narzędziowych nie będzie w ogóle działać z
takimi dyskami. Ponadto z dysku dynamicznego nie da się uruchomić
systemu operacyjnego (za wyjątkiem sytuacji, kiedy powstał on przez
konwersję z dysku podstawowego z założonymi na nim wcześniej
partycjami). Reasumując, jeżeli nie wiesz co to dysk dynamiczny to go po
prostu nie używaj, bo powrót do zwykłego dysku wiąże się (zwykle) z
utratą wszystkich danych.
Sugeruję wykonać teraz konwersję dysku dynamicznego z powrotem do dysku
podstawowego (Basic) stosownym wizardem i założenie na nim normalnych
partycji podstawowych.

> Być może lepiej było sformatować pod XP, tylko czy wtedy W2K by
> widział te dyski?

Owszem.

> W tej chwili pewnie na zrobionej partycji 10 Gb nie zainstaluje W2K,
> ciekawe czy zainstalowałoby się XP?

10 GB wystarczy pod instalację i normalne użytkowanie zarówno W2k, jak i
XP.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/