Przestawiony czas w XP Pro

Autor: ikov <ikov1__at__t-l-e-n.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 09:42:20 MET

Win XP Pro - często pokazuje czas wzięty 'z księżyca', o kilkanaście
godzin różniący się od właściwego... Pomaga tylko synchro z czasem z
ntp.task.gda.pl przez opcję aktualizuj czas z internetu. Ale dlaczego
się tak robi? Baterii ani płyty głównej nie podejrzewam - bo nowa, a
inne ustawienia nie resetują się do domyślnych. Na linuksie (Debian)
czas jest zawsze właściwy (chyba że najpierw uruchomię XP który
namiesza), poza tym co godzinę skrypt aktualizuje mi czas wg w/w serwera
czasu - więc podejrzewam że coś z windowsem...
Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza, ale już np nie da się zalogować
na stronę gmaila, bo pokazuje że komputery nie dogadały się w sprawie
czasu...