Re: nowy serwerek 2000 i zmiana nazwy na kontrolerze domeny

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Tue 05 Feb 2008 - 21:22:33 MET

"news" <antonio12@poczta.onet.pl> wrote in message
news:fo95vc$lsg$1@news.onet.pl...
> Witam!
>
> Musze zmienić komputer ze starego sprzetu na nowy. Chodzi o kontroler
> domeny. Czyi musze zrobić identyczną konfiguracje na nowym sprzecie co
> jest na starym.
>
> Kroki które chce podjąć to :
>
> 1 - Instalacja systemu na nowym
> 2 - uzycie cpromo w celu dodania owej maszyny jakos oatkowy kontroler
> domeny
> 3 - kopiowanie plików z uprawnieniami ze starego na nowy (czym to zrobić?
> xcopy? robocopy? ktoś takie coś juz robił?)
> [...]

Co masz na mysli w punkcie 3? Masz tam jakis serwer plikow?
Zasadniczo, musisz postawic 2000 Server, wypromowac do DC,
przetransferowac FSMO, zdemotowac oryginalny DC i ewentualnie przejrzec
DNS czy nie zostaly jakies resztki po starej maszynie. Jesli ten serwer robi
cos
jeszcze poza byciem DC (F&PS), i musisz to przeniesc z uprawnieniami to
robocopy + printmig 3.1.
Jesli ludzie mapuja sobie zasoby uzywajac starej
nazwy serwera, to mozesz pomyslec o domenowym DFS, zwirtualizujesz
przestrzen
nazewnicza udzialow i nie bedziesz mial problemow z nazwami hardcoded w
skryptach
(ewentualnie, mozna zrobic cname w dns, ale trzeba pozniej zmienic w
rejestrze
nowej maszyny cos, niestety nie pamietam juz co).