Re: Vista 64-bit i problem z IP po wybudzeniu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 01 Feb 2008 - 18:09:41 MET

Dnia Fri, 01 Feb 2008 13:40:00 +0100, Andrea napisał(a):

> [...]
> chciałbym z niej rezygnować. Parę dni temu przy wybudzaniu z hybrid
> sleep przy znaku sieci pojawił się wykrzyknik sygnalizując problem.
> Krótka inspekcja wykazała, że po wybudzeniu zgubiony został adres IP
> karty sieciowej. Polecenie naprawy jako jedną z możliwości wskazało
> ponowne jego pobranie co oczywiście pomogło, jednak po kolejnym uśpieniu
> problem w identycznej formie pojawił się ponownie. I tu pytanie: co może
> być odpowiedzialne za takie zachowanie systemu? Na wersji 32-bit problem
> nigdy nie wystąpił, mimo identycznej konfiguracji sprzętowej.

Np. sterowniki karty sieciowej mogą być w innej wersji.

> Karta sieciowa Intel lub zintegrowany Realtek (problem występuje na
> obu), z najnowszymi sterownikami, Kaspersky Internet Security ze swoim
> sterownikiem NDIS dla obu, router Edimax BR-6104K, adresy pobierane z DHCP.

Wyłącz na próbę ten sterownik NDIS Kaspersky'ego. Miałem z nim spore
problemy, co prawda nie z DHCP, tylko z master browserem.

> Google wyrzuciło kilka podobnych problemów, jednak wskazówki dotyczyły
> ogólnie problemów z pobraniem adresu z DHCP, a nie sytuacji w której
> problem występuje tylko po uśpieniu.

Jako obejście problemu możesz spróbować założyć nowe zaplanowane zadanie
uruchamiane po wybudzeniu, z poleceniem ipconfig /renew.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/