Re: Dyski SATA

Autor: <waldit_at_gmail.com>
Data: Fri 01 Feb 2008 - 08:50:51 MET

On 31 Sty, 22:18, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Ależ jest. Sterownik kontrolera dysku będzie miał w nazwie SATA oraz np.
> Intel AHCI.

> Nawet jeśli obecnie pracuje on w trybie UDMA (5 lub 6), to różnicy w
> wydajności raczej nie zobaczysz, bo wąskim gardłem jest przepustowość
> samego dysku - a nie interfejsu, którym jest on wpięty do płyty głównej.

W gałęzi "Stacje dysków" mam pozycję:
ST3250410AS

Tak się nazywa mój dysk SATA II
We właściwościach w zakładkach nie ma jednak nic
na temat szybkości jego działania.

W gałęzi "Kontrolery IDE ATA/ATAPI" mam takie pozycje:

Intel(R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1 - 2921
Intel(R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1 - 2926
Podstawowy kanał IDE
Podstawowy kanał IDE
Podstawowy kanał IDE
Pomocniczy kanał IDE
Pomocniczy kanał IDE
Pomocniczy kanał IDE
Standardowy podwójny kontroler PCI IDE

W pozycji np. "Podstawowy kanał IDE" jest zakładka:
"Ustawienia zaawansowane" i tam są podane jakieś informacje
na temat transferu. Ale mój dysk przecież powinien
być obsługiwany przez kanał:
Intel(R) ICH9 2 port Serial ATA Storage Controller 1 - 2921
ale tam z kolei nie ma zakładki "Ustawienia zaawansowane".
Dlaczego nie mam nigdzie tego AHCI wymienione ?

Waldi