(was: Kradziez - kiedy XP jest legalny ?)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 11 Jan 2008 - 13:39:58 MET

Dnia Fri, 11 Jan 2008 13:26:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> Podaj więc artykuł Kodeksu Karnego lub Cywilnego, ewentualnie z innego
> obowiązującego aktu prawnego obowiązującego w Polsce który zabrania
> zainstalowania posiadanej legalnie kopii (jakiegokolwiek oprogramowania)
> na swoim własnym komputerze.

Przeczytaj sobie ze zrozumieniem treść licencji OEM, którą musisz
zaakceptować decydując się na rozpoczęcie UŻYTKOWANIA zakupionego
systemu.

> Infolinia żadnej firmy nie jest źródłem prawa w Polsce.
> Kolejna sprawa że produkt nie został zakupiony od żadnej firmy
> Microsoft, a został zakupiony w konkretnym sklepie. Firma Microsoft nie
> ma żadnego udziału w takiej transakcji i nie jest żadną stroną żeby
> mogła stawiać jakiekolwiek warunki.
>
> Firma Microsoft do zakupu Windowsa w sklepie ma dokładnie tyle co James
> Hetfield do zakupu w Empiku płyty zespołu Metallica - czyli nic.
[cut]

A Ty co, na krucjatę się wybrałeś? Kupując OEM nie stajesz się
właścicielem systemu, a jedynie jego użytkownikiem. I dopóki użytkujesz
go zgodnie z zaakceptowaną licencją, robisz to legalnie. Resztę
dywagacji możesz sobie darować, chyba że pokażesz mi przepis prawny
który jawnie zabrania firmie Microsoft stosować taki model
licencjonowania w Polsce.

I to tyle w temacie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]