Re: Kradziez - kiedy XP jest legalny ?

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Fri 11 Jan 2008 - 13:26:20 MET

Michal Kawecki pisze:

> Przestań opowiadać ludziom głupoty i wprowadzać ich w błąd.

Podaj więc artykuł Kodeksu Karnego lub Cywilnego, ewentualnie z innego
obowiązującego aktu prawnego obowiązującego w Polsce który zabrania
zainstalowania posiadanej legalnie kopii (jakiegokolwiek oprogramowania)
na swoim własnym komputerze.

> /do Fantom/
> Od wyjaśniania spraw licencyjnych jest Infolinia Microsoftu a nie grupy
> dyskusyjne.

Infolinia żadnej firmy nie jest źródłem prawa w Polsce.
Kolejna sprawa że produkt nie został zakupiony od żadnej firmy
Microsoft, a został zakupiony w konkretnym sklepie. Firma Microsoft nie
ma żadnego udziału w takiej transakcji i nie jest żadną stroną żeby
mogła stawiać jakiekolwiek warunki.

Firma Microsoft do zakupu Windowsa w sklepie ma dokładnie tyle co James
Hetfield do zakupu w Empiku płyty zespołu Metallica - czyli nic.

Dlatego nie róbcie Fantoma w balona, bo nie dość że jest poszkodowany
kradzieżą jego komputera, to jeszcze mu próbujecie wcisnąć że również
został "niematerialnie" okradziony z oprogramowania które kupił. Jeżeli
posiada nadal oryginalne nośniki to może z nich zainstalować
oprogramowanie i go używać.
Nie podpisywał z żadną firmą żadnych umów licencyjnych. Jako klient
wszedł do sklepu, powiedział sprzedawcy co chce kupić, kupił i to jest
jego własność. Z części tych rzeczy został okradziony, ale to co
pozostało nadal jest jego i ma prawo tego używać.

Żadna firma nie ma prawa uzależniać legalności używania swojego produktu
od spełnienia dodatkowych czynników przez konsumenta (jakieś nalepki,
przypisanie do sprzętu, do miejsca czy czegokolwiek innego). Koniec i
kropka. Niezależnie czy mówimy o kartoflach, płycie CD z muzyką czy
oprogramowaniem.

--
http://free.of.pl/h/hellfire/