Re: XP OEM po wymianie Mobo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 16:49:22 MET

Dnia Mon, 31 Dec 2007 16:28:28 +0100, Michal Biek napisał(a):

> Michal Kawecki log:
> [...]
>
> No cóż Michale, nie chcem ale muszem!
> Oto zasadnicze źródełko "mojej wysnutej" teorii w spr. aktywacji/legalność
> Teraz wspartej dowodami...!;-)

Dowodami? ;-)

> vide:
> http://www.microsoft.com/poland/piratnie/faq/faq12.mspx - Pyt. 116.

Tam jest napisane tak:

"Aktywacja Produktu Microsoft to technologia antypiracka mająca na celu
zweryfikowanie legalności licencji produktu."

A ja ponownie zacytuję inne FAQ, też autorstwa MS, tylko skopiowane z
sąsiedniej witryny:
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/content.aspx?displaylang=pl&pg=mpa

"Aktywacja produktu firmy Microsoft (MPA) to technologia antypiracka
służąca do sprawdzania oryginalności produktu."

Czego to wszystko dowodzi? Ano, jedynie niespójności stosowanej
terminologii.

Michale, jeśli na takich "dowodach" zamierzasz bronić swojej tezy, to
marnie widzę Twoje szanse w prawdziwym sądzie ;-).

> Aby co poniektórym malkontentom m.in. oczy szerzej otworzyć to polecam
> również zapoznanie się z oświadczeniem M$a na Pyt. 129.

A co tam znalazłeś ciekawego? To, że po dużej zmianie sprzętu należy
ponownie dokonać aktywacji? Nihil novi. Toż ta zasada obowiązuje także w
produktach nieobjętych restrykcjami OEM, czyli np. w Windows w wersji
BOX.

> O to by było na tyle.
> GL&BE

Całe to FAQ na którym się tak "zasadniczo" oparłeś, jest po prostu
niczym więcej jak tylko wykładnią zasad działania mechanizmu WPA.

I to by było na tyle.

Pozdrówka!

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]