Re: RAID i nie-RAID w jednym kompie

Autor: Jd. <jdubowski_at_interia.pl>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 16:13:45 MET

Użytkownik "micz" <micz81@yahoo.com> napisał w wiadomości
news:c912076c-c1a8-4ecc-8ac5-cd26da316425@21g2000hsj.googlegroups.com...
> Czy istnieje możliwość by w jednym kompie mieć zainstalowane dwa dyski
> SATA spietę w RAID 0 i jeden zwykły dysk SATA bez RAIDu?

Tak.

> [...]
> nakazuje mi by ustawić w:
> Main > IDE Configuration > Configure SATA as: [RAID] (są jeszcze opcje
> IDE i AHCI)

> I wtedy owszem macierz RAID z dwóch Samsungów 250GB działa i mogę
> odpalić z niej Windows XP Pro x64, który widzi bez problemu ten trzeci
> nie-RAIDowy dysk Western Digital 250GB. Problem pojawia się, gdy z
> tego WD-ka właśnie chcę wystartować Windowsa XP Pro 32bit. Wtedy w
> trakcie startu systemu, komp restartuje się na początkowym ekranie z
> logo i paskiem "postępu". Podobnie w przypadku wyboru Trybu

A ten problem się pojawił po insalacji sterowników RAID w windowsie
startowanym z tego pojedynczego dysku czy był juz wcześniej? Te RAIDowe
dyski istniały w komputerze w trakcie instalacji systemu na dysku
pojedynczym WD?
Radzę przestawić w systemie tak by po wystapieniu BSODa mozna było
przeczytać co tam pisze...

> Gdy ustawię Configure SATA as: [IDE] zamiast [RAID], Winda 32-bitowa
> startuje jak należy, ale Zarządzanie dyskami widzi dziwne rzeczy:
> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f985315ac43668.html

A taki obrazek widziałem gdzieś w jakimś serwerze Della. Pomogła jakaś
poprawka z Microsoftu.

> Cóż ja mam z tym począć by móc bootować Windowsa 32bit na dysku bez
> RAIDu ale z obsługą dysków RAIDowych?

Sprawdź czy sterowniki do RAIDowego kontrolera są stabilne (ściagnij
najnowsze).

--
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl