RAID i nie-RAID w jednym kompie

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 04:13:16 MET

Czy istnieje możliwość by w jednym kompie mieć zainstalowane dwa dyski
SATA spietę w RAID 0 i jeden zwykły dysk SATA bez RAIDu?

By RAID był obsługiwany, instrukcja płyty głównej (ASUS P5B Deluxe)
nakazuje mi by ustawić w:

Main > IDE Configuration > Configure SATA as: [RAID] (są jeszcze opcje
IDE i AHCI)

I wtedy owszem macierz RAID z dwóch Samsungów 250GB działa i mogę
odpalić z niej Windows XP Pro x64, który widzi bez problemu ten trzeci
nie-RAIDowy dysk Western Digital 250GB. Problem pojawia się, gdy z
tego WD-ka właśnie chcę wystartować Windowsa XP Pro 32bit. Wtedy w
trakcie startu systemu, komp restartuje się na początkowym ekranie z
logo i paskiem "postępu". Podobnie w przypadku wyboru Trybu
awaryjnego.

W BIOSie w Boot > Boot Device Priority są do wyboru trzy urządzenia:
* 1st Floppy Drive
* RAID: WDC WD2500YD (ten nie-RAIDowy)
* ATAPI CD-ROM
* Disabled

A w Boot > Hard Disk Drives (gdzie wybieram "sekwencję bootowania z
dostępnych urządzeń") jest taki wybór:
* RAID: Intel SYS_RAID0 (partycja dla systemu na macierzy z dwóch
Samsungów)
* RAID: Intel DATA_RAID0 (partycja dla danych na tej samej macierzy)
* RAID: WD2500YD (samotny nie-RAIDowy Western Digital)
* Disabled

Gdy ustawię Configure SATA as: [IDE] zamiast [RAID], Winda 32-bitowa
startuje jak należy, ale Zarządzanie dyskami widzi dziwne rzeczy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34f985315ac43668.html

Cóż ja mam z tym począć by móc bootować Windowsa 32bit na dysku bez
RAIDu ale z obsługą dysków RAIDowych?

Dzięki i pozdrawiam