Re: instalacja certyfikatów skrypt

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 13:19:34 MET

> Musze na kilkuset komputerach zainstalować certyfikat , jak to zrobić za pomocą np jakiegos skryptu bat, zeby automatycznie sie
> ten certyfikat zainstalowal niezauwazalnie dla usera, zeby nie musial on naciskac przyciskow potwierdzajacych instalacje
> certyfikatu.

Certyfikaty instalowane są zwykle w rejestrze systemowym.
Ja kiedyś rozwiazałem taki problem w następujący sposób
1. Zainstalowałem czysty system
2. Wyexportowałem rejestry do pliku tekstowego
3. Zainstalowałem certyfikat (jako zaufany dla systemu operacyjnego)
4. Wyexportowałem rejestry do pliku tekstowego
5. Porównałem za pomocą WinMerge oba pliki i wyodrębniłem z nich ten element
który odpowiada za rejestracje certyfikatu

Mając te informacje przygotowalem plik REG wpisujacy bezpośrednio do rejestru
informacje iż dany certyfikat został zainstalowany i jest zaufany dla systemu.
Jeden plik reg działał bez problemów na wszystkich systemach, od Win98 do XP.

Tak przygotowany plik reg administrator można zainstalowac na wszyskich stacjach
w domenie dzieki logon script w trakcie logowania do sieci.

--
Robert Winkler