Re: XP OEM po wymianie Mobo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 31 Dec 2007 - 00:15:09 MET

Dnia Sun, 30 Dec 2007 23:41:37 +0100, Michal Biek napisa艂(a):

> [...]
> * Mandatory Activation. The license rights granted under this
> EULA are limited to the first thirty (30) days after
> you first install the Product unless you supply
> information required to activate your licensed copy in
> the manner described during the setup sequence of the
> Product. You can activate the Product through the use
> of the Internet or telephone; toll charges may apply.
> You may also need to reactivate the Product if you modify
> your computer hardware or alter the Product. ..."
>
> Zatem waszmo艣膰 Michale, aktywacja jest dowodem legalno艣ci czy ni?

Uwa偶asz, 偶e wyrywaj膮c z pe艂nego tekstu licencji pojedynczy fragment
dowiedziesz swych racji? To przecie偶 czysta demagogia. Skoro tak, to
wywal w diab艂y te wszystkie faktury i nalepki, kt贸re tak skrz臋tnie
przechowujesz. Po co Ci one? Przecie偶 wystarczy sama aktywacja ;->.
<lol>

Jeszcze raz:

=====================
"P: Co to jest aktywacja?
O:
Aktywacja zmniejsza skal臋 piractwa komputerowego, poniewa偶 powoduje
skojarzenie klucza sprz臋towego komputera z kluczem produktu, kt贸rym jest
25-znakowy kod zabezpieczaj膮cy znajduj膮cy si臋 na Certyfikacie
Autentyczno艣ci (naklejce na opakowaniu oprogramowania lub obudowie
komputera). Firma Microsoft przechowuje t臋 informacj臋 w bazie danych,
dzi臋ki czemu nikt inny nie mo偶e wykorzysta膰 danego klucza produktu na
innym komputerze.

I jeszcze:

"Aktywacja produktu firmy Microsoft (MPA)

Aktywacja produktu firmy Microsoft (MPA) to technologia antypiracka
s艂u偶膮ca do sprawdzania oryginalno艣ci produktu. MPA to wsp贸lny termin,
kt贸rym okre艣la si臋 takie technologie, jak Aktywacja produktu Windows
(WPA) w systemie Microsoft Windows i Kreator aktywacji pakietu Office
(OAW) w pakiecie Microsoft Office.

Aktywacja MPA ma na celu powstrzymanie formy piractwa znanej pod nazw膮
鈥瀗ieformalnego kopiowania鈥. Nieformalne kopiowanie polega na
udost臋pnianiu jednej licencji na produkt dla wielu nielicencjonowanych
instalacji.

Na przyk艂ad: Klient kupuje kopi臋 systemu Windows i instaluje j膮 w
komputerze. Nast臋pnie po偶ycza no艣nik s膮siadowi, kt贸ry instaluje
oprogramowanie na innym komputerze. Druga instalacja jest niedozwolona,
a technologia MPA ma za zadanie zapobiega膰 takim przypadkom naruszania
licencji."
======================

Nie widz臋 w tych tekstach najmniejszej wzmianki o zwi膮zku pomi臋dzy
faktem udzielenia aktywacji a legalno艣ci膮 aktywowanego produktu. Za艣 o
tym, jakie s膮 atrybuty pozwalaj膮ce uzna膰 produkt za legalny, m贸wiono ju偶
wielokrotnie - i ja wi臋c nie b臋d臋 tego powtarza艂.

> Bo poma艂u, tym toku ciekawych wypowiedzi, po raz kolejny mi si臋 poturla艂o
> :-).
> Mog臋 chyba spa膰 spokojnie, he?...;-)

Ano, kolorowych sn贸w 偶ycz臋 :-).

--