Re: XP OEM po wymianie Mobo

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 30 Dec 2007 - 21:33:17 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Wojciech "Spook" Sura"
>To nie ma żadnego znaczenia. Jeśli nawet by tak napisali, możesz się zgodzić
>na takie warunki lub nie. Jeśli się zgodzisz, (uwaga: ZGODZISZ), to jeśli
>chcesz być w zgodzie z prawem, musisz postępować według postanowień takiej
>licencji.

W obecnych uwarunkowaniach prawnych - niestety tak. Co nie znaczy, że ta
sytuacja jest zdrowa.

>Kluczowy element polega na tym, że to nie Ty napisałeś ten system i to nie
>Ty ustalasz na jakich warunkach użytkownicy mogą go używać. Postanowienia
>licencji można chyba znaleźć w internecie, więc nie ma mowy o kupowaniu kota
>w worku.

No popatrz. Nie piszę sobie także książek i piosenek, a jednak nie wolno
dyktować użytkownikowi dowolnych warunków.
Z oprogramowaniem jest paranoja. Z jednej strony usiłuje się je chronić
jak utwory, nie dając jednocześnie użytkownikom uprawnień równoważnych
do tych, które mają w wypadku innych utworów (dozwolony użytek), z
drugiej zaś traktuje niemalże jak przedmiot (zakaz kopiowania), nie
dając równocześnie praw wynikających z własności przedmiotu.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ BUTT.COM IS NOT MY E-MAIL ADDRESS(Bart Simp-
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. son on chalkboard in episode 5F19)