Re: Drukarki w domenie

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 28 Dec 2007 - 17:06:22 MET

W artykule <fl0a3h$sm9$1@z-news.pwr.wroc.pl> Tomasz Lewicki napisał(a):

> Mam następujące pytanie: jak na stałe ustawić drukarkę domyślną dla _całego_
> komputera (niezależnie od aktualnie zalogowanego uzytkownika), jeśli
> komputer i użytkownik są członkami domeny?
[...]
> Czy należy to
> zrobić na poziomie kontrolera domeny (np. skryptami startowymi), czy na
> poziomie konkretnego komputera? Kontrolerem domeny jest Samba, ale moim
> zdaniem nie ma to znaczenia w tym wypadku.

To zależy jeszcze jak zaawansowany jesteś w pisaniu skryptów logowania ;)
Ale moim zdaniem najszybciej będzie napisać skrypt logowania dla użytkowników
wraz z plikiem mapowania drukarek.

Plik z mapowaniami (np: mapowanie_drukarek.conf):
KOMPUTER1=hp5p
KOMPUTER2=oki321
KOMPUTER3=xerox

Skrypt logowania (de facto 2 polecenia):
# zakladam, ze wykonasz skrypt logowania (smb.conf) z pierwszym parametrem
# %m - czyli nazwa komputera stacji roboczej, z ktorej odbylo sie logowanie
# wowczas nazwa komputera jest podstawiana pod $1
DRUKARKA=`awk -F '=' "/$1=/ {print \\$2}" mapowanie_drukarek.conf`
# wykonaj ustawienie drukarki jako domyslna
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /y $DRUKARKA

A wiecej o printui.dll znajdziesz tu:
http://support.microsoft.com/kb/189105/pl
oraz (przede wszystkim) tu:
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /?