Re: WINXP nie widzi dysku z danymi i chce bym go sformatował

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Sun 23 Dec 2007 - 22:35:31 MET

Dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź :) Chciałbym jeszcze doprecyzować
pewne kwestie:

> Usuń tą partycję, którą założyłeś, nic więcej nie rób w Windows.

Mam to zrobić przy użyciu Zarządzania Dyskami, czy jakimś innym
softwarem?

> Ściagnij sobie Testdiskhttp://www.cgsecurity.org/. Wypal płytkę.
> Uruchom z niej komputer.

Wypaliłem przez nero bootowalną płytkę z Caldera DOS (z dołączonymi
plikami TestDiska luzem w katalogu głównym płyty), odpaliłem i dupa -
jak już załaduje całego DOSa, to nie widzi cdromu, nie daje się go
"eksplorować". Zgrałem przeto TestDiskowe pliki na partycje na
macierzy RAID (którą widzi) i znowu restart i udało mi się odpalić
TestDiska, ale kiedy pojawia się "Select a media (use Arrow keys, then
press Enter)" na liście nie ma mojego feralnego dysku 200GB podpiętego
przez USB (czy może to kwestia faktu, że nie usunąłem partycji?).
Próbowałem także bezpośrednio podpiąć go przez tasmę IDE, ale to samo.
Jak odpala tego DOSa, to wychwyciłem takie oto, potencjalnie
niepokojące komunikaty. Nie wiem jednak czy się na coś przydadzą...:

Device Name: MSCd001
No drives found, aborting installation

run-time error R6003
- integer divide by 0

Driver not found:MSCd001

> Przeskanuj dysk w poszukiwaniu bootsektorów po
> poprzednio istniejących partycjach.

Za wczasu pytam, jak to zrobić....?

> Na ich podstawie zostanie próbnie
> odtworzona tabela partycji. Usuń z niej te wpisy, które na pewno nie są
> powiązane z partycją której szukasz - pomocna w tym będzie możliwość
> podglądu plików klawiszem bodajże L.

Mam nadzieję, że się poorientuje na bierząco, bo na razie nie wiem jak
to zrobić :/

> Zapisz ostateczną wersję tabeli
> partycji na dysku. Ponownie uruchom Testdisk, odtworzona partycja
> powinna dać się wylistować (klawisz L). Jeżeli nie - wejdź w Boot i
> odtwórz bootsektor partycji na podstawie jego zachowanej kopii
> zapasowej, bądź wygeneruj go od zera. Tu leżą przykłady postępowania:http://www.cgsecurity.org/phpwiki/index.php/examples.

Te przykłady niestety ujęte są w takiej formie, że moja laicka
łepetyna znowu nic z tego nie pojmuje... :/ Poza tym nie wiem
dokładnie który przykład odnosi sie do mojego przypadku. Gdyby ktoś mi
pomógł wskazując który to, z pewnością mógłbym co nieco samemu dalej
wydedukować.

> Dopiero kiedy już
> wszystko sprawdzisz, podepnij ten dysk pod Windows.

Tu już niestety trochę za późno, bo - jak piszę niżej - próbowałem już
EasyRecovery... ale mam nadzieję, że to nie wadzi zbyt...?

I jeszcze pytanie bokiem: Używając EasyRecovery Professional 6.03 i
funkcji Data Recovery > RAW Recovery udało mi się skopiować cały
"martwy" dysk na inną partycję. Tylko że to jest 200 GB ośmioznakowych
plików poukładanych w jakichś dziwnych ośmioznakowych katalogach....
Nijak nie przypomina to dawnej struktury katalogów tego dysku. Czy te
dane mogą mi do czegoś posłużyć? Czy na ich podstawię mogę przywrócić
dawny układ katalogów? Jeden z forumowiczów pisał, że EasyRecovery
wypluwa na końcu - cytuję - skrypt cmd, który przywraca oryginalną
strukture katalogów, ale mi niczego takiego nie wypluł (albo nie wiem
gdzie szukać)

I na koniec: Wybacz proszę, że dałem post na dwóch grupach - nie do
końca wiem, której grupie bardziej wypadało zadać to pytanie, bo
miałem wrażenie, że zagadnienie leży na pograniczu problemu
sprzętowego i systemowego. Tylko dlatego.

Pozdrawiam