Re: Outlook Express - ogromne pliki

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <blackfox_at_x-privat.org>
Data: Sat 22 Dec 2007 - 17:08:33 MET

Wojciech "Spook" Sura wrote:

> Podczas defragmentowania dysku zauważyłem, że mam dwa ogromne pliki:
> C:\Documents and Settings\Spook\Ustawienia lokalne\Dane
> aplikacji\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\Elementy usunięte.dbx
> C:\Documents and Settings\Spook\Ustawienia lokalne\Dane
> aplikacji\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\Skrzynka odbiorcza.dbx
> Oba mają przeszło 500 Mb. Moja poczta jeszcze dwa tygodnie temu mniej więcej
> tyle zajmowała, ostatnio zrobiłem jednak radykalny porządek i mam
> kilkanaście wiadomości zajmujących w sumie około 4 Mb. Kosz w OE jest pusty.
> [...]

Jeśli kompaktowanie dostępne w samym programie OE nie zmniejsza
wielkości folderów możesz przeprowadzić przepisanie tych baz ręcznie.
Opiszę działanie tylko dla jednego folderu - jeśli będziesz chciał
wykonać to dla pozostałych to działać należy przez analogię. ;-)
Na warsztat weźmy folder "Skrzynka odbiorcza". W folderach lokalnych na
tym samym poziomie co foldery wbudowane tworzysz dodatkowo nowy folder i
nazywasz go np. "SO". Następnie całą pocztę z folderu "Skrzynka
odbiorcza" przenosisz do folderu "SO". Zamykasz program. Kasujesz w
folderze przechowywania plik "Skrzynka odbiorcza.dbx". OE po starcie
powinien założyć sobie nowy pusty plik "Skrzynka odbiorcza.dbx". Teraz
przenosisz zawartość "SO" do "Skrzynka odbiorcza" a folder tymczasowy i
jego pliki kasujesz. Sprawdź wielkość plików.

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk